پیش‌بینی بارش باران و کاهش دما در استان اردبیل

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل از حاکم شدن شرایط جوی ناپایدار، کاهش دما و بارش باران در طول هفته آینده در نقاط مختلف این استان خبر داد.

پیش‌بینی روز جمعه کارشناسان اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل بر اساس نقشه‌های هواشناسی حاکی از این است که امروز و امشب آسمان در مناطق شمالی و نوار شرقی استان ابری و مه‌آلود و در سایر مناطق نیمه ابری گاهی توام با وزش باد ملایم خواهد بود.

صبح فردا، شنبه تا پیش از ظهر یکشنبه نیز با عبور سامانه بارشی ضعیفی از شمال‌غرب کشور، در کنار کاهش نسبی دمای هوا آسمانی ابری و بارش خفیف باران برای بیشتر مناطق استان اردبیل پیش‌بینی شده است که البته بارش‌ها در ارتفاعات سبلان به صورت برف خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها همچنین برای روز‌های یکشنبه تا دوشنبه پایداری نسبی شرایط جوی و در نتیجه آسمانی صاف تا نیمه ابری است؛ که البته وزش باد جنوبی در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند در اواسط روز‌ها دور از انتظار نیست و دمای هوا هم چند درجه‌ای افزایش می‌یابد.

روز سه‌شنبه، اما سامانه سرد و بارشی دیگری شمال‌غرب کشور و از جمله استان اردبیل را دوباره فرا خواهد گرفت که به نسبت قوی‌تر از سامانه بارشی جوی حاکم در اوایل هفته خواهد بود.

آسمان اردبیل امروز تا کنون صاف تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق صبحگاهی بوده که برای ساعت‌های پایانی روز افزایش ابر پیش‌بینی شده، سرعت وزش باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۰ و ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

استان اردبیل که دارای ۱۲ شهرستان با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.