انصراف تانکرهای بخش خصوصی به علت ناکافی بودن تخصیص اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به ناکافی بودن تخصیص اعتبار از ابتدای امسال تانکرهای بخش خصوصی به دلیل عدم دریافت بخشی از حق‌الزحمه خود از ادامه همکاری با شرکت انصراف داده‌اند.

علیرضا قاسمی گفت:   در شهرستان دشتیاری ۱۸ تانکر کار آبرسانی سیار را انجام می‌دهند که از این تعداد ۱۲ دستگاه دولتی و ۶ دستگاه از بخش خصوصی هستند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از تانکرهای دولتی نیز به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و نواقص ایجاد شده در لوازم مصرفی از کارایی مناسب برخوردار نیستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری انجام شده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مقرر شد تخصیص اعتبار به شرکت ابلاغ تا در راستای ارائه خدمت برای آبرسانی سیار هزینه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرای شبکه توزیع در تعدادی از روستاها و اتصال به خط شیرگواز آبرسانی سیار برای این تعداد و صرفاً برای آب آشامیدنی است که با راه‌اندازی فیلترهای شیرگواز و تکمیل شبکه‌های توزیع و خطوط برای روستاهای فاقد در طرح جهاد آبرسانی آب پایدار به روستاها خواهد رسید.

قاسمی گفت: در حوزه نوار ساحلی و جنوب استان، عملیات اجرایی و اتصال کامل ۳۵۰ روستا به سد زیردان در شهرستان‌های چابهار، قصرقند و دشتیاری به عنوان مهمترین اقدام این شرکت برای ساکنانی که سال‌ها دغدغه آب را داشتند تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون از محل جهاد آبرسانی به میزان ۳۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری در شهرستان چابهار انجام شده، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای شبکه توزیع و خط انتقال مجتمع هشت روستایی فاقد تاسیسات طیس کوپان‌ها، افزود: تاکنون شبکه توزیع این روستاها با جمعیت تحت پوشش پنج هزار نفر، به طور کامل اجرا و خط انتقال آن نیز به طول هشت کیلومتر انجام شده که در مرحله تست و شروع بهره‌برداری قرار دارد.

ارتقای شاخص‌های دسترسی و رفع تنش آبی قوت خواهد گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: هشت دستگاه فیلتر تصفیه آب در محل تصفیه‌خانه‌های پیر سهراب بند شیر گواز تهیه شده که تاکنون هفت دستگاه در محل مستقرر بوده برای پیرسهراب عملیات نصب چهار دستگاه تکمیل و در مرحله تست و راه‌اندازی است؛ برای نصب فیلترهای شیرگواز نیز فونداسیون تکمیل و در مرحله نصب است که پیش‌بینی می‌شود، تا بزودی به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از اجرای خط انتقال مجتمع آبرسانی بندینی در شهرستان کنارک خبر داد و گفت: ۶.۵ کیلومتر حفاری لوله‌گذاری انجام شده و با اشاره به اجرای خط انتقال و شبکه توزیع مجموعه پزم تیاب و مچان در طرح جهاد آبرسانی گفت: خط انتقال به طول ۶ کیلومتر تکمیل و ۲۲ کیلومتر از شبکه اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

قاسمی خاطرنشان کرد: با ابلاغ اعتبارات جدید در سال ۱۴۰۲ از محل‌های مختلف روند آبرسانی به مناطق مختلف استان به منظور ارتقای شاخص‌های دسترسی و رفع تنش آبی قوت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار