وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

پرداخت وام ازدواج به بیش از ۵۰۰ هزار زوج از ابتدای امسال

وزیر ورزش و جوانان گفت: ازدواج جوانان یکی از مهمترین اولویت‌های در دستور کار دولت است و همه دستگاه‌ها باید به تسهیل شرایط ازدواج آسان جوانان کمک کنند.

کیومرث هاشمی در حاشیه رونمایی از سامانه همراه برای آموزش و مشاوره پیش از ازدواج در جمع خبرنگاران گفت: ازدواج یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است که به طور جدی در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

وی یادآورشد: ۲ موضوع اصلی و اساسی شامل تامین تسهیلات و ارائه مشاوره و آموزش می‌تواند به بحث ازدواج کمک کند.

وزیر ورزش ادامه داد: دولت امسال برای تسهیلات ازدواج جوانان رقمی بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که تا کنون حدود ۱۱۰ همت برای بیش از ۵۰۰ هزار زوج جوان پرداخت شده است.

هاشمی با اشاره به بهره برداری از سامانه "همراه" برای آموزش و مشاوره ازدواج جوانان، اظهارکرد: با بهره برداری از این سامانه می‌توانیم بیش از پیش شاهد ارائه خدمات مربوط به آموزش و مشاوره به جوانان برای امر ازدواج باشیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بیش از حدود ۶۰۰ مرکز تحت پوشش معاونت جوانان این وزارت خانه است که خدمات خوبی انجام می‌دهند که امروز در این مراسم نیز از برترین این مشاوران تجلیل شد.

وی نسبت به استقبال خانواده‌ها از فعالیت مراکز مشاوره ابراز امیدواری و خاطرنشان کرد: مشاوره می‌تواند به بحث ازدواج کمک کند که پایه‌های مستحکم تری برای تشکیل خانواده داشته باشد.

هاشمی اظهار کرد: شاید برای جوان امروز روش‌های سنتی گذشته در این زمینه پاسخگو نباشد لذا مشاوره و آموزش‌هایی که مراکز مشاوره به صورت تخصصی ارائه می‌کنند، می‌تواند به این روند کمک کند.

هاشمی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان به تنهایی متولی ازدواج نیست، سیاست کلان دولت این است که شرایطی را فراهم سازد تا این ازدواج آسان صورت بگیرد و همکاری دیگر دستگاه‌هایی که در بخش ازدواج و جوانان مسئولیت دارند می‌تواند به برخی دغدغه‌های جوانان در این زمینه از جمله مسکن کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت شرایطی را فراهم می‌کند که در اختیار زوج‌هایی قرار گیرد که در شرف ازدواج هستند و مجموع دستگاه‌های متفاوتی که در حوزه جوانان و امر ازدواج دخیل هستند، باید در این زمینه نقش ایفا کنند.

وی گفت: شورای جوانان از معدود شورا‌هایی است که چهار بار در این دولت به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شده و از موضوعات اساسی آن نیز بحث ازدواج بوده است که بار‌ها و بار‌ها در جلسات هیات دولت نسبت به آن تاکید شده است و امیدواریم همه کمک کنند تا شرایط ازدواج آسان فراهم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار