ضمن حمایت از حملات نظامی اسرائیل؛

اعتراف معاون بایدن: فلسطینیان بسیاری بیگناه کشته شده‌اند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف کرد: بسیاری از فلسطینیان بیگناه کشته شده‌اند و رنج غیرنظامیان در غزه بسیار زیاد بوده است.

کامالا هریس که در حاشیه اجلاس آب و هوای کاپ ۲۸ در دبی با چندین رهبر کلیدی منطقه ملاقات کرد، به خبرنگاران گفت که شنبه با رهبران کشور‌ها در مورد انتظارات پس از جنگ، به طور عمیق گفت‌وگو کرده است.

وی ادعا کرد: «چگونگی دفاع اسرائیل از خود مهم است. ایالات متحده صریح گفته است که قوانین بین المللی بشردوستانه باید رعایت شود. تعداد زیادی فلسطینی بی گناه کشته شده اند. صراحتاً، مقیاس رنج غیرنظامیان و تصاویر و ویدئو‌هایی که از غزه منتشر می‌شود بسیار دردناک است. این واقعا دلخراش است.»

معاون بایدن افزود: «در حالی که اسرائیل اهداف نظامی خود را در غزه دنبال می‌کند، ما معتقدیم که باید اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان بی گناه انجام دهد.»

هریس که با چندین رهبر کلیدی منطقه در دوبی ملاقات کرد، گفت که شنبه با آن‌ها به طور عمیق در مورد انتظارات ایالات متحده در رابطه با برنامه ریزی پس از جنگ گفت‌وگو کرده است.

وی ادامه داد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر با تیم امنیت ملی و شرکای خود در منطقه در مورد اینکه مسیر آینده برای غزه و کرانه باختری چگونه خواهد بود، گفت‌وگو می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت که در حال حاضر پنج اصل رویکرد آمریکا را هدایت می‌کند و آن هم «عدم جابجایی اجباری مردم فلسطین، عدم اشغال مجدد غزه، عدم محاصره، عدم کاهش قلمرو و عدم استفاده از غزه به عنوان بستری برای تروریسم است.»

هریس توضیح داد: «زمانی که این درگیری پایان یابد، حماس نمی‌تواند غزه را کنترل کند و اسرائیل باید امن باشد. فلسطینی‌ها به یک افق سیاسی امیدوارکننده، فرصت اقتصادی و آزادی نیاز دارند و منطقه به طور گسترده‌تر باید یکپارچه و شکوفا شود. ما باید به سمت این چشم انداز حرکت کنیم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز گفته است ایالات متحده آمریکا "تحت هیچ شرایطی" اجازه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها یا ترسیم مجدد مرز‌های فعلی نوار غزه را نخواهد داد.

بر اساس بیانیه دفتر معاون رئیس‌جمهور آمریکا، کامالا هریس توضیح داد: واشنگتن تحت هیچ شرایطی اجازه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه یا کرانه باختری، محاصره غزه یا ترسیم مجدد مرز‌های غزه را نخواهد داد.

اسرائیل اعلام کرده که عملیات نظامی خود در غزه را با هدف نابودی حماس، از سر گرفته است. با این حال، رهبران منطقه‌ای مانند ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، ابراز نگرانی کرده‌اند که اسرائیل می‌تواند از درگیری برای تصرف بخش‌هایی از غزه یا اخراج ساکنان فلسطینی آن استفاده کند. همچنین نقش اسرائیل پس از پایان درگیری‌ها هنوز مشخص نیست.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در ماه نوامبر به سی‌ان‌ان گفت که نقش امنیتی اسرائیل در غزه پس از جنگ «یک پوشش نظامی فراگیر» خواهد بود، اما توضیح نداد که این نقش به چه معناست.

در بیانیه دفتر کامالا هریس آمده است که در این دیدار، هریس و السیسی «ایده‌هایی برای برنامه‌ریزی پس از جنگ در غزه از جمله تلاش‌ها برای بازسازی، امنیت و حکومت‌داری» را بررسی کردند.

هریس تاکید کرد که این تلاش‌ها تنها در صورتی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که در چارچوب یک افق سیاسی روشن برای مردم فلسطین به سمت تشکیل کشوری که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین رهبری می‌شود و حمایت قابل‌توجهی از سوی جامعه بین‌الملل و کشور‌های منطقه دارد دنبال می‌شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
خانمی صبحانه خوردی امادست و رویت نشسته است واه واه واه کمی دیگه استراحت کن شاید توی خواب مُردی
آخرین اخبار