بزرگترین اتحادیه کارگری آمریکا خواستار آتش‌بس در غزه شد

بزرگترین اتحادیه کارگری در آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شد و اعلام کرد که کمیته‌ای برای انحلال سرمایه‌گذاری صهیونیست‌ها تشکیل می‌دهد.

اتحادیه کارگری ساخت اتومبیل، هواپیما، ادوات کشاورزی و سایر صنایع یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری در آمریکا، با پایان آتش بس موقت دیروز جمعه و از سرگیری تجاوزات اشغالگران به غزه، خواستار آتش بس دوباره شد.

براساس گزارش المیادین، این اتحادیه بزرگترین اتحادیه‌ای است که خواستار آتش‌بس شده، زیرا شامل ۴۰۰ هزار کارگر و بیش از ۵۸۰ هزار کارگر بازنشسته در آمریکا است.

 این موضوع را براندون مانسیلا، رئیس اتحادیه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در جریان تظاهرات اعضای اتحادیه در مقابل کاخ سفید دیروز جمعه برگزار شد، اعلام کرد. تظاهرکنندگان که در حمایت از غزه دست به اعتصاب غذا زده بودند، بنر‌هایی را حمل کردند که روی آن نوشته شده بود: «بایدن، تو غزه را از گرسنگی می‌کشی».

مانسیلا گفت: «از مخالفت با فاشیسم در جنگ جهانی دوم تا بسیج علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی و جنگ کنترا، اتحادیه به طور مداوم از عدالت در سراسر جهان دفاع کرده است. کارگران باید همیشه در مقابل جنگ بایستند.»

او تاکید کرد که این اتحادیه کارگروهی را تشکیل خواهد داد تا درخصوص داشتن روابط با رژیم صهیونیستی و سرمایه‌گذاری آن در صنایع آمریکا، بازنگری کند.

شایان ذکر است که درخواست‌ها برای آتش‌بس در میان اتحادیه‌های کارگری محلی در آمریکا از آغاز تجاوز به غزه، از جمله اتحادیه کارگران پست آمریکا، انجمن پرستاران کالیفرنیا و اتحادیه معلمان شیکاگو افزایش یافته است.

 فراخوان های اتحادیه های کارگری در آمریکا همراه با صدها تظاهرات مردمی است که در چندین شهر آمریکا برای محکوم کردن تجاوزات اسرائیل به غزه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار