پیش بینی تولید بیش از ۶۵۰ هزار تن شکر در خوزستان

پیش بینی می‌شود امسال در واحد‌های هشتگانه کشت و صنعت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بیش از ۶۵۰ هزار تن شکر تولید شود.

عبدعلی ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: ۶۷ هزار و ۲۷۲ هکتار از اراضی حاصلخیز خوزستان زیر کشت نیشکر هستند و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵۰ هزار تن شکر تولید شود.

او  افزود: علاوه بر شکر، تولیدات جانبی از قبیل؛ خوراک دام، ام دی اف، الکل طبیعی، خمیرمایه و کاغذ در این شرکت تولید می‌شود.

 مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به راه اندازی کارخانه تصفیه پساب صنعتی با فناوری ایرانی در این کارخانه اشاره کرد و ادامه داد: این کارخانه بزرگترین واحد تصفیه پساب کشور است که برای اولین بار در استان خوزستان ساخته و راه اندازی شد.

پساب ۲ کاخانه الکل و خمیرمایه به صورت روزانه در این کارخانه تصفیه می‌شوند، بطوریکه ۸۰ درصد آب به چرخه تولید باز می‌گردد و برای اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ماده غلیظ باقیمانده نیز علاوه بر استفاده در صنعت کشاورزی، برای خوراک دام استفاده می‌شود.

در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و واحد‌های هشتگانه آن، علاوه بر اشتغالزایی برای ۲۶ هزار نفر به صورت مستقیم، قطب تولید شکر در خاورمیانه هستند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در کنار محصولات نهایی توانسته بیش از ۱۰ کارخانه دیگر صنایع جانبی راه اندازی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.