کاهش ۱۰۰ هزار تنی تولید شکر تحفه خشکسالی

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی گفت: با پایان عملیات برداشت نیشکر در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۴۵۱ هزار و ۵۳۳ تن شکر در واحد‌های هفتگانه توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تولید شد.

عبدعلی ناصری می‌گوید: این میزان تولید شکر با میزان پیش‌بینی و تولید سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰هزار تن کاهش را نشان می‌دهد.

او علت کاهش تولید شکر در واحد‌های هفتگانه نیشکری خوزستان را کمی و شوری آب، خشکسالی بی‌سابقه و شرایط خاص آب و هوایی بیان کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی از تولید ۲۳هزار شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خبر داد و گفت: این شرکت به دلیل سوء مدیریت‌ها در چند سال گذشته وضعیت مناسبی نداشت، اما با همدلی و تلاش همه کارکنان توانست بازسازی شود و بر روی ریل توسعه قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون ۱۵۰هزار تن شکر در انبار‌های این شرکت نگهداری می‌شود.

آقای ناصری گفت:  نگهداری این میزان شکر به معنای احتکار نیست. موجودی شکر در انبار‌های این شرکت در سامانه سازمان صمت ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی می گوید:  مدیریت توزیع و قیمت گذاری شکر بر عهده ستاد تنظیم بازار و صمت است و  شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هیچ گونه دخالتی در قیمت گذاری شکر ندارد.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴، حدود ۷۰ درصد تولید شکر مورد نیاز کشور در خوزستان از تولید دو محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.