حفظ تولید در حوزه عشایر نیازمند نگاه ویژه و رفع عملیاتی مشکلات است

استاندار اردبیل گفت:حفظ تولید و اقتصاد عشایر استان نیازمند نگاه ویژه و رفع عملیاتی مشکلات است.

سیدحامد عاملی در شورای عشایر استان با اشاره به نقش تاریخی عشایر در حوزه‌های مختلف به‌خصوص تولید و اقتصاد، حفظ و ادامه این روند را نیازمند داشتن نگاه ویژه به این قشر و رفع عملیاتی مشکلات و تسهیل امور آنان دانست و گفت: دولت اقدامات قبل توجهی در زمینه راه عشایر از جمله آغاز آسفالت ۲ مسیر مهم عشایری، آب‌رسانی به قشلاقات و تحویل ماهانه ۳۰۰ تن آرد به عشایر انجام داده است.

او بیان کرد: باید با نگاه ویژه و رفع عملیاتی مشکلات عشایر، کمک کنیم سرمایه تاریخی تولید در عشایر حفظ شود و در این راستا از مرکز کشور درخواست داریم برخی دوگانگی‌ها و ناهماهنگی‌ها در ارائه خدمات و اقدامات مرتبط با عشایر رفع شود.

استاندار اردبیل افزود: بهتر است اداره امور عشایری تصدی‌گر و اجراکننده تمامی اقدامات در حوزه عشایر نباشد و صرفا به تعیین اولویت‌ها و تنظیم‌کنندگی بپردازد و دستگاه‌های خدمات‌رسان تخصصی در زمینه‌های آب، برق، راه و... اقدامات خود را انجام دهند.

عاملی با اشاره به اقدامات قابل توجه در زمینه راه عشایر از جمله آغاز آسفالت ۲ مسیر مهم عشایری، آب‌رسانی به قشلاقات و تحویل ماهانه ۳۰۰ تن آرد به عشایر، ادامه داد: اقدامات بسیج سازندگی در این راستا قابل تقدیر بوده و عزم دولت نیز بر این است تا با وجود برخی محدودیت‌ها و کمبودها، خدمتگزار مردم باشد.

او با اشاره به بروز برخی مشکلات در خصوص کارت عشایری، تصریح کرد: در این زمینه اقدام به بازتعریف ضروری بوده و باید هر کاری که لازم است انجام دهیم تا مسیر برای تولیدات عشایر باز شود.

استاندار اردبیل با یادآوری آسیب دیدن عشایر از کمبود نهاده‌ها و بروز خشک‌سالی در سال‌های اخیر، ادامه داد: در راستای مقابله با مشکلات باید واقع‌بینانه عمل کنیم و در این خصوص در استان اردبیل هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها برای امهال وام‌های کشاورزی انجام شده است.

عاملی با تأکید بر تأمین و توزیع آرد مورد نیاز عشایر، گفت: در بحث توزیع باید اختیار با حوزه امور عشایر باشد تا به دست عشایر برسد که در صورت وجود نقص، در راستای اصلاح و برطرف کردن آن اقدام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.