سازمان ملل امسال را گرم‌ترین سال کره زمین اعلام کرد

دبیرکل سازمان ملل در اجلاس تغییرات اقلیمی ۲۰۲۳ را گرم‌ترین سال کره زمین خواند و نسبت به عواقب «فروپاشی اقلیمی» هشدار داد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل همزمان با آغاز اجلاس تغییرات اقلیمی (COP۲۸) در دبی گفت: «گرمای بی‌سابقه جهانی باید لرزه بر رهبران جهان بیندازد و آن‌ها را وادار به اقدام در این خصوص کند. ما در میانه فروپاشی اقلیمی زندگی می‌کنیم که تاثیرات آن ویرانگر است». 

به گزارش روزنامه بیزنس تایمز، گزارش سازمان ملل از وضعیت اقلیم شامل خلاصه‌ای تیره و تار از شدیدترین رویداد‌های آب و هوایی امسال است. این گزارش نشان می‌دهد که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای که سبب گرم شدن کره زمین می‌شود، علیرغم اینکه در سال گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود رسید، در سال ۲۰۲۳ نیز همچنان افزایش یافته است. این امر سبب شکسته شدن رکورد گرمای هوا از ماه ژوئیه تا سپتامبر شد. 

افزایش گرمای کره زمین سبب خشکسالی در مناطق کم بارش و سیل شدید در مناطق پربارش می‌شود. این وضعیت به نوبه خود باعث مرگ و میر، ناامنی غذایی و آواره شدن میلیون‌ها نفر می‌شود. 

بخشی از رکورد‌های مربوط به گرمای شدید امسال را می‌توان به پدیده آب و هوایی ال نینو نسبت داد. اما گزارش اخیر سازمان ملل نشان می‌دهد که گرمای شدید هوا در برخی مناطق مثل شمال شرقی اقیانوس اطلس ارتباطی به پدیده ال نینو نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
سازمان ملل بره خفه شه..ک درمقابل غزه سکوت و منفعلانه رفتار کرد.. هیچکدوم از نظراتت پخی ارزش نداره..
آخرین اخبار