حمایت بن‌سلمان از حل سیاسی بحران اوکراین و روسیه

ولیعهد عربستان در گفتگو با رئیس‌جمهور اوکراین گفت که ریاض از تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران اوکراین و روسیه حمایت می‌کند.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و نخست وزیر عربستان طی تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، حمایت ریاض را از تمام تلاش‌های بین المللی با هدف حل سیاسی بحران اوکراین و روسیه ابراز کرد.

خبرگزاری القدس العربی گزارش داد که ولیعهد عربستان شامگاه دوشنبه از رئیس‌جمهور اوکراین تماس تلفنی دریافت کرد که طی آن روابط دو جانبه بین دو کشور بررسی شد و تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ولیعهد عربستان بر حمایت پادشاهی از همه تلاش‌های بین‌المللی با هدف حل و فصل سیاسی بحران (اوکراین-روسیه) تأکید کرد و رئیس‌جمهور اوکراین از تلاش‌های عربستان در این زمینه تشکر کرد.

تماس زلنسکی با محمد بن سلمان چند روز پس از تماس ولیعهد سعودی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صورت می‌گیرد که طی آن شاهزاده محمد از رئیس‌جمهور روسیه برای حمایت از عربستان در روند پیوستن به گروه بریکس تشکر کرد. 

پیش از این نیز شورای وزیران عربستان سعودی با برگزاری نشستی تاکید کرد که موضع ریاض نسبت به جنگ روسیه و اوکراین ثابت است و عربستان از تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد یک راه حل سیاسی برای این بحران حمایت می‌کند.

شورای وزیران عربستان همچنین در بیانیه خود خواستار تسهیل گفتگو میان روسیه و اوکراین شد و تاکید کرد که ریاض از چنین اتفاقی حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۱:۰۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
ایکاش یک ذره هم غیرت عربی داشتی و در برابر عرب کشی اسراییل که هدفش یهودی سازی کرانه باختری رود اردن و غزه است مردانگی می کردی
آخرین اخبار