از ابتدای امسال صورت گرفت؛

آزادی ۲۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندا‌ن‌های استان آزاد شده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۱ زندانی مرد و ۹ زندانی زن آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه مجموع مبلغ بدهی آنان ۱۵۰ میلیارد تومان بود، گفت: در فرآیند آزادی این تعداد زندانی محکوم جرائم غیرعمد، مجموع مبلغ پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها، گذشت شکات در این پرونده‌ها، تسهیلات بانک‌های عامل و همچنین آورده مددجویان ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است.

حسینی ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع ستاد مردمی دیه کشور و استان، کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست، بنیاد مستضعفان و نهاد ریاست جمهوری به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۹۰ نفر فراهم شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با تشریح نوع محکومیت این مددجویان، اظهار داشت: از این تعداد مددجو ۲۰۵ نفر مربوط به محکومین مالی، ۶۵ نفر مربوط به پرداخت مهریه، ۱۵ نفر مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۵ نفر نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بوده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در طول سال و در قالب جشن گلریزان و کمک‌های مومنانه از سوی ستاد دیه استان، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کردستان وجود دارد و کل مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.