نخست وزیر سوئد اظهارات متحدش درباره تخریب مساجد را محکوم کرد

نخست وزیر سوئد فراخوان رئیس دموکرات‌های سوئد برای «توقف ساختن مساجد و تخریب برخی از آن‌ها» را محکوم کرد.

اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد، اظهارات متحدش، جیمی آکسون، رهبر حزب دموکرات سوئد، که خواستار توقف ساخت و ساز مساجد و تخریب برخی از آن‌ها شده است را «بی احترامی و افزایش تفرقه» عنوان کرد.

به گزارش روسیا الیوم، جیمی آکسون، رهبر دموکرات‌های سوئد، در سخنرانی نژادپرستانه خود در کنفرانس سالانه حزب خود در روز شنبه گذشته، خواستار مصادره و تخریب برخی از مساجد شد و گفت: «ما باید با مصادره و تخریب مساجدی که در آن ضد دموکراتیک و ضد سوئد هستند، شروع کنیم. تبلیغات ضد دگرباشان جنسی، ضد یهود یا به طور کلی تبلیغات گمراه کننده در حال گسترش است.»

کریسترسون، که دولت ائتلافی او شامل دموکرات‌های سوئد نمی‌شود، اما به حمایت آن متکی است، این اظهارات را «بی احترامی» توصیف کرد.

او تاکید کرد: «من فکر می‌کنم این شیوه بیانی است که فاقد احترام است و دو قطبی‌سازی را برمی‌انگیزد و آنچه سوئد در سطح بین‌المللی از آن دفاع می‌کند را نادرست نشان می‌دهد.»

سخنرانی آکسون خشم مردم سوئد و سایر کشور‌ها را برانگیخت و کریسترسون را مجبور کرد که بیانیه‌ای صادر کند که در آن بر «حق قانون اساسی برای آزادی مذهبی» در سوئد تأکید کرد. وی در عین حال توضیح داد: ما در سوئد اماکن مذهبی را تخریب نمی‌کنیم، ما به عنوان یک جامعه باید در برابر افراط گرایی خشونت آمیز، بایستیم و این کار را در چارچوب یک دولت دموکراسی و حاکمیت قانون انجام خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار