مدیرکل یونا در نشست بین‌المللی رسانه‌های اسلامی در جده:

رسانه‌های اسلامی باید برای مقابله با نفرت افکنی تلاش کنند/ لزوم تضمین حقوق ملت فلسطین

الیامی گفت: باید بهترین راهکار‌ها را برای فعال سازی نقش رسانه‌ها به منظور مقابله با گفتمان نفرت افکنی و تقویت پایه‌های صلح و همزیستی ایجاد کرد.

محمد بن عبدربه الیامی مدیرکل اتحادیه خبرگزاری‌های کشور‌های سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه در نشست بین المللی "رسانه و نقش آن در تشدید نفرت افکنی و خشونت؛ خطرات گمراه کردن و جانبداری" با محوریت مقابله با اطلاعات نادرست و غرض ورزی نسبت به مسئله فلسطین در جده عربستان گفت: این نشست در راستای همکاری مشترک برای مقابله رسانه‌ها با نفرت پراکنی و ترویج خشونت و نیز تقویت صلح و همزیستی برگزار می‌شود.

وی خطاب به حاضران افزود: حضور پررنگ و اهتمام و توجه زیاد شما در این نشست نشان دهنده درک شما از نقش محوری رسانه‌ها در بنیان نهادن مفاهیم تمدنی و شکل دهی به نوع نگاه ملت‌ها به یکدیگر و نوع برداشت آن‌ها از رویداد‌ها و مسائل بین المللی است.

الیامی گفت: اگر از این نقش آفرینی مهم بدون هدایت و سیاستگذاری صورت گیرد، باعث سوء استفاده فرصت طلبان و حامیان نفرت افکنی و اهانت کنندگان به مقدسات و فتنه انگیزان و جنگ سالاران می‌شود و اهمیت نشست ما نیز در همین مسئله نهفته است و باید بهترین راهکار‌ها برای فعال سازی نقش رسانه‌ها را به منظور مقابله با گفتمان نفرت افکنی و ترویج خشونت آمیز و هدایت رسانه‌ای بررسی کنیم.

مدیرکل اتحادیه خبرگزاری‌های کشور‌های سازمان همکاری اسلامی افزود: بر کسی پوشیده نیست که این نشست با شرایط مصیبت بار و فاجعه انسانی گسترده ملت فلسطین در نوار غزه همراه شده است. اهالی غزه به علت تنش آفرینی نظامی اخیر اسرائیل با این شرایط روبرو شده اند. این وضعیت ایجاب می‌کند که نگاهی به مسئولیت خود در رسانه‌های بین المللی برای حمایت از تلاش‌ها جهت برقراری صلح و ثبات و حفاظت از غیرنظامیان و تضمین حقوق ملت فلسطین و در صدر آن برپایی کشور مستقل فلسطینی داشته باشیم.

وی در پایان سخنرانی خود از حاضران خواست تا "برای گرامیداشت یاد و خاطره هزاران شهید غیرنظامی فلسطینی که در بمباران وحشیانه نوار غزهِ تحت محاصره به شهادت رسیدند، یک دقیقه سکوت کنند".

نشست بین المللی "رسانه و نقش آن در تشدید نفرت افکنی و خشونت؛ خطرات گمراه کردن و جانبداری" با محوریت مقابله با اطلاعات نادرست و غرض ورزی نسبت به مسئله فلسطین امروز در شهر جده عربستان گشایش یافت.

این نشست به همت اتحادیه خبرگزاری‌های کشور‌های سازمان همکاری اسلامی (UNA) و با حضور دکتر محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل اتحادیه علمای جهان اسلام، حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و احمد عساف وزیر ناظر کل رسانه‌های رسمی فلسطین برگزار شده است.

شرکت کنندگان در ابتدای مراسم افتتاحیه این سمینار به نشانه احترام شهدای جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، یک دقیقه سکوت کردند.

هدف از این نشست، شناسایی کاستی‌ها در برخورد رسانه‌ها با مسائل بین‌المللی به‌ویژه مسائل مذهبی و رصد تأثیر منفی تحریک و سوگیری در گفتمان رسانه‌ای و خطر آن برای جوامع بشری و همچنین تشکیل یک اتحادیه بین‌المللی مشترک در برابر خطرات ارائه اطلاعات نادرست و نفرت پراکنی در گفتمان رسانه‌ای است.

در این نشست موضوعات مختلف از جمله غرض ورزی و رویکرد گمراه کردن در رسانه‌های بین‌المللی و به ویژه در رابطه با مسئله فلسطین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
مزگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
مزگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
مزگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۱:۱۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۹:۳۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
کشورهای اسلامی چرا یک دقیقه سکوت می کنند ؟ فاتحه بخونند براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
سوریه لیبی تونس
آخرین اخبار