دستگیری فعالان حامی فلسطین در امارات و بحرین

منابع حقوق بشری از بازداشت فعالان حامی فلسطین در بحبوحه تجاوزات اسرائیل به نوار غزه در امارات و بحرین خبر دادند.

مرکز حمایت از بازداشت شدگان امارات اعلام کرد که مقامات ابوظبی، منصور الاحمدی، رئیس کمیته جوانان قدس در امارات را که به «سفیر بیت المقدس» ملقب است، دستگیر کرده اند.

شبکه العالم به نقل از این مرکز گزارش داد که سرویس امنیت دولتی در ابوظبی، الاحمدی را برای بازجویی احضار کرد که او پس از این ناپدید شد و به احتمال زیاد این سرویس امنیتی او را دستگیر و به زندان مخفی منتقل کرده است.

این مرکز به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که الاحمدی در معرض ناپدید شدن اجباری قرار گرفته است و مقامات هنوز به او اجازه نداده اند با یک وکیل ارتباط برقرار کند. این منابع اشاره کردند که هنوز دلایل بازداشت الاحمدی مشخص نیست.

در همین زمینه، مرکز حمایت از بازداشت شدگان امارات و گروه حقوق بشر منّا، پرونده الاحمدی را به کارگروه ناپدید شدن اجباری سازمان ملل ارجاع دادند که این سازمان به نوبه خود نامه‌ای به مقامات اماراتی ارسال کرده است، اما مقامات اماراتی تا این لحظه پاسخی نداده اند.

شایان ذکر است که الاحمدی پیش از این نیز در رابطه با پرونده موسوم به "امارات ۹۴" بازداشت و حدود ۹ سال را در زندان گذرانده بود.

در همین راستا، مقامات امنیتی بحرین نیز به احضار و بازداشت شرکت کنندگان در راهپیمایی‌های همبستگی با فلسطین ادامه می‌دهند.

بر اساس آمار اولیه، نیرو‌های امنیتی بحرین حدود ۲۸ شهروند از جمله ۶ کودک را از ۱۳ اکتبر تا ۷ نوامبر دستگیر کرده اند که بعداً ۱۴ نفر از آن‌ها را آزاد شدند، اما بقیه افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند تا به دادستانی ارجاع شوند.

بر اساس آمار ثبت شده توسط فعالان در شبکه‌های اجتماعی، مقامات بحرینی در ماه اکتبر گذشته ۳۲ شهروند بحرینی را دستگیر کردند. از ۲۸ راهپیمایی مسالمت آمیز، مقامات حداقل ۹ راهپیمایی را بدون توجیه قانع کننده سرکوب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار