استقبال مکرون از آزادی اولین دسته از اسرای جنگ غزه

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن استقبال از آزادی اولین دسته از اسرای جنگ غزه گفت به تلاش خود برای آزادی اسرای فرانسوی ادامه می‌دهد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه جمعه از آزادی اولین دسته از اسرا استقبال کرد و خاطرنشان کرد که پاریس مصمم است به آزادی همه اسرا کمک کند.

مکرون در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: من از آزادی اولین گروه از اسرا استقبال می‌کنم. ما در کنار میانجی‌ها برای آزادی همه اسرا بسیج می‌شویم. ما به فکر اسرای فرانسوی و خانواده‌های آن‌ها هستیم. آن‌ها می‌توانند روی عزم ما حساب کنند.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح دیروز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شده است. ۱۳ اسیر اسرائیلی به دنبال اعلام توافق آتش‌بس موقت، عصر دیروز (جمعه)، به نیرو‌های صلیب سرخ تحویل داده شدند. به همراه این ۱۳ اسیر، ۱۱ اسیر دیگر با تابعیت‌های فلیپینی و تایلندی آزاد و به نیرو‌های صلیب سرخ تحویل داده شدند. همچنین انجمن امور اسرا و آزادگان فلسطین و کانون اسیر فلسطین اسامی ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی را که دیشب آزاد شدند منتشر کردند.

رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه با وزرای خارجه کشور‌های خاورمیانه پیرامون جنگ غزه گفتگو و رایزنی کرد. 

مکرون از جمله نخستین رهبران اروپایی بود که پس از وقایع هفتم اکتبر با سفر به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر همبستگی فرانسه با اسرائیل تاکید کرده و از حق تل آویو برای کشتار مردم غزه در قالب حق دفاع از خود حمایت کرده بود. 

رئیس جمهور فرانسه گرچه در اوایل جنگ اظهارات نابخردانه‌ای از ورود ائتلاف مبارزه با داعش برای مقابله با جنبش حماس دفاع کرده بود، اما طی روز‌های اخیر مواضع خود را نرم‌تر کرده و از رژیم صهیونیستی خواسته است از هدف قرار دادن اماکن عمومی اجتناب کرده و از جان غیرنظامیان محافظت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
البته برای آزادی اسرای اسرائيلي
آخرین اخبار