رایزنی مقامات نیروی دریایی کره جنوبی و آمریکا درباره همکاری نظامی

مقامات نیروی دریایی کره جنوبی و آمریکا با حضور در ناو یو اس‌ اس کارل وینسون درباره تقویت همکاری نظامی گفتگو و رایزنی کردند.

خبرگزاری کره‌ای یونهاپ گزارش داد یانگ یونگ مو، رئیس عملیات دریایی کره جنوبی و لیزا فرانچتی، همتای آمریکایی وی، همزمان با پرتاب ماهواره شناسایی و نظامی کره شمالی و احتمال تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره در مورد تقویت همکاری نظامی گفتگو و رایزنی کردند.

این دیدار در ناو هواپیمابر یو اس اس کارل وینسون USS Carl Vinson که در حال حاضر در پایگاه دریایی بوسان پهلو گرفته است، برگزار شد. ناو هواپیمابر کارل وینسون روز سه‌شنبه وارد بندری در شهر بوسان کره جنوبی شد تا نشان دهد بازدارندگی گسترده‌ای در برابر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی دارد. این ناو سومین کشتی جنگی است که امسال وارد کره جنوبی می‌شود.

اواخر اکتبر، آمریکا و کره جنوبی رزمایش هوایی مشترکی را با مشارکت ۱۳۰ جنگنده به منظور شبیه‌سازی عملیات ۲۴ ساعته جنگی برگزار کردند. این رزمایش با هدف آمادگی برای پاسخگویی فوری و سخت به هر گونه اقدام تحریک‌آمیز به خصوص از سوی کره شمالی برگزار شد. این در حالی است که کره شمالی همکاری نظامی خود را با روسیه افزایش داده است و آمریکا و متحدان آسیایی آن این اقدام پیونگ یانگ را تلاشی برای تقویت قابلیت‌های نظامی خود در ازای حمایت تسلیحاتی از روسیه قلمداد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار