۴۵۶ پل آبرو راه‌های قم رفع انسداد شد

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به اجرای طرح رفع انسداد پل‌های آبرو، گفت: ۴۵۶ پل آبرو در سطح راه‌های استان با هدف هدایت سیلاب‌های فصلی بازگشایی شد.

جعفر اویسی گفت: با فرارسیدن فصل آبی سال و آغاز بارش‌ها، بازگشایی، پاک‌سازی و تنقیه و رفع انسداد پل‌های آبرو راه‌های مواصلاتی استان قم انجام شد.

 رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه عملیات بازگشایی و تنقیه پل‌ها و دیگر اقدام‌های مربوطه باید تا قبل از شروع فصول بارشی سال انجام پذیرد گفت: طی امسال پس از بررسی میدانی وضعیت پل‌های جاده‌ای استان، نسبت به احصای دهانه پل‌های آبرو که با مشکل انسداد و دیگر عوارض پس از بارش روبرو بوده‌اند اقدام و متناسب با وضعیت هریک از پل‌ها برنامه عملیاتی مناسبی تعریف و به اجرا گذاشته شد.

اویسی عنوان کرد: در همین خصوص اقدام‌هایی مانند تنقیه و پاک‌سازی، لایروبی مسیر‌ها و دهانه پل‌ها، احداث و اصلاح قنوها، تخلیه و بازگشایی کانال‌های هدایت آب، تسطیح و تنظیم شیب بستر و ... جهت بهسازی آن‌ها انجام شد.

به گفته  رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، بازگشایی و پاک‌سازی آب‌چکان‌ها و دریچه‌های تخلیه آب‌های سطحی، اجرای دریواسیون، اجرای راکفیل و خاک جهت بارریزی پشت کوله‌ها، هدایت مسیل‌ها، تیغ‌زنی و علف زنی، پاکسازی عرشه پل‌ها و ... از دیگر اقدام‌های انجام شده در این طرح است.

اویسی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در خصوص نگهداری و تعمیرات جاری ابنیه فنی راه‌ها و ایمن‌سازی پل‌های آبرو را شامل اجرای دیواره برگشتی بتنی جهت هدایت سیلاب، مرمت و بهسازی آب‌نما‌های لوله‌ای، اجرای حفاظ بتنی تک‌شیب، تعمیرات رادیه و برید، موارد آبشستگی، تعریض و افزایش آبگذری آبرو‌ها دانست و تصریح کرد: باتوجه به تجارب سنوات گذشته و شناخت از نوع و موقعیت سازه‌ای پل‌های آبرو استان، نسبت به آماده‌سازی ملزومات فنی، متناسب با شرایط سخت جوی، اقدام شده است.

 رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تهیه و دپو لوله‌های بتنی با قطر متناسب، تجهیز و آماده‌سازی ماشین‌آلات موردنیاز را از اقدام‌های تمهیدی جهت مقابله با پیامد‌های احتمالی وقوع سیلاب دانست و ادامه داد: سازوکار اجرایی به‌گونه‌ای تعریف شده تا در مواقع لزوم در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع انسداد، مرمت، لایروبی و بازگشایی پل‌ها و مسیل‌ها اقدام شود.

درحوزه راهداری استان قم ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار