۱۰ کودک کار در محله آقاجان به مدرسه بازگردانده شدند

مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید حسین ادبیان و خانه احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کرمانشاه گفت : ۱۰ کودک کار در محله آقاجان شهر کرمانشاه که به دلیل مشکلاتی مانند نداشتن شناسنامه و کارت ملی از تحصیل بازمانده بودند به کلاس‌های درس باز گردانده شدند.

محسن گلچهر مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید حسین ادبیان و خانه احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کرمانشاه گفت : در طرح مهریاران نوجوان با وجود مشکلات فراوان تاکنون موفق شده ایم هشت کودک کار در مقطع ابتدایی و ۲ نفر در مقطع دبیرستان را که از تحصیل باز مانده بودند را به کلاس‌های درس بازگردانیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدارس برای ثبت نام این دانش آموزان همکاری بسیاری خوبی داشته اند و با وجود مشکلات فراوان آن‌ها موفق شدند در کلاس‌های درس حاضر شدند.

گلچهر با بیان اینکه در سال جاری موفق شده ایم برای ۶ مادر سرپرست خانوار در محله آقاجان شغل خانگی ایجاد کنیم، گفت: کودکانی که پدر خود را به هر دلیلی از دست داده یا پدر از خانواده جدا شده باشد زیر پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند، اما کودکانی که پدرشان معتاد متجاهر است از هیچ جا خدماتی دریافت نمی‌کنند و ما توانستیم برای این افراد شغل خانگی «بافندگی» فراهم کنیم.

مسوول قرارگاه محرومیت زدایی شهید حسین ادبیان و خانه احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: همچنین چهار خانواده در محله جعفرآباد و ۲ خانواده دیگر در محله صادقیه که پدر خانواده معتاد متجاهر هستند شناسایی و برای مادران شغل‌های خانگی پایداری (کار در تولیدی پوشاک) ایجاد شده است که از طریق آن بتوانند ماهانه درآمد مستمر داشته و امرار معاش کنند.

گلچهر گفت: محصولات تولید شده این افراد در نمایشگاهی انتهای بازارچه در شهرک دولت آباد که ۲۰ غرفه دارد به نمایش گذاشته می‌شود؛ با شهرداری ملایر نیز رایزنی‌هایی برای برپایی چند غرفه برای ارئه محصولات این عزیزان انجام شده که در تاریخ ۲۹ آبان تا ۵ آذر ماه این غرفه دایر خواهند بود.

وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به نبود بودجه و پای کار آمدن چند خَیِر توانستیم کودکان کار تحت پوشش این قرارگاه را به موکب آستان قدس رضوی ببریم و در حال حاضر ۴۰ کودک در این موکب در منذریه عراق مشغول فعالیت هستند همچنین سال گذشته نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام «ره» موفق شدیم همین تعداد کودک کار را به زیارت کربلا بفرستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار