اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان کرمانشاهی با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور

آیین نکوداشت خیرین استان کرمانشاه و توزیع ۸۰۰ سری جهیزیه مددجویان کمیته امداد امام (ره) به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان برگزار شد.

در آیین نکوداشت که با حضور زوج‌های جوان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) استان برگزار شد، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت هفته بسیج گفت : با ترویج پویش ازدواج آسان در بین جوانان و تامین جهیزیه و خرید کالا‌های داخلی می‌توان رونق کارخانه‌ها و دلگرمی کارگر ایرانی در کشور را نیز بوجود آورد.

سردار سرتیپ سید ضیاءالدین حزنی افزود: سپاه در خصوص ازدواج آسان به صورت انفرادی و مشترک با دستگاه‌های متولی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان کار‌هایی را انجام داده یا در دست اجرا دارد که هدف اصلی آن‌ها ترویج ازدواج آسان در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه در این راستا همه جهیزیه‌های توزیع شده در سطح کشور طبق فرموده مقام معظم رهبری از تولید داخل و اجناس ایرانی تهیه شده است اضافه کرد: وظیفه می‌دانیم در کنار ماموریت اصلی و اساسی خود که تامین امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده، در بحث محرومیت زدایی، به همه محرومان و مستضعفان نیز خدمت کنیم و هوای مردم را داشته باشیم.

دبیر قرارگاه سازندگی سپاه اظهار کرد: تاکنون به همت و همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، ۲۰ هزار و ۵۸۵ سری جهیزیه در راستای ترویج ازدواج آسان در این استان تهیه و بین زوج‌های جوان توزیع شده است.

سردار حزنی تاکید کرد: در این راستان پیش بینی شده است ملزومات اساسی زندگی بین زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست نیز توزیع شود حتی اگر این افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز نباشند که این زنان باید شناسایی و در اولویت این کمک‌ها قرار گیرند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه موسسات خیریه همیشه بدون منت و چشمداشت در حال کمک رسانی به مردم نیازمند هستند اظهار کرد: این موسسات خیریه و افراد نیکوکار بازوان پرتوان کمیته امداد و سایر نهاد‌های حمایتی محسوب می‌شوند که برای کمک به نیازمندان و فقرا به صورت کاملا خودجوش و مردمی فعالیت دارند.

جعفر صباغیان با اشاره به جایگاه رفیع خیر و احسان در دین مبین اسلام افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هرجا که مردم احساس کردند کاری در زمینه امور خیر و نیکی در جریان است هیچ ابایی نداشته و پای کار خیر آمده اند که نمونه بارز آن طرح اکرام ایتام است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد راهبرد و سیاست کلی که دنبال می‌کند توجه ویژه به بحث مردمی سازی امر خیر و احسان است یادآور شد: چند سالی با هدایت‌های رییس کمیته امداد و اعضای هیات امنای امداد برآنند که بخش اعظمی از کار‌های تصدی گری در زمینه کمیته امداد به مردم واگذار شود و مراکز نیکوکاری و موسسات مردمی خیرخواهانه که در سطح کشور ایجاد شده در اختیار آن‌ها قرار داده شود و این نهاد تنها نقش رابط بین حاکمیت و این موسسات را دنبال کند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در ادامه با اشاره به بحث اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد، بیان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، این نهاد توانمدسازی و ایجاد درآمد باثبات با حفظ کرمت انسانی را در سرلوحه امور خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم در بحث توانمندسازی مددجویان اشتغال است افزود: کمیته امداد تلاش کرده است تا زمینه خودکفایی و اشتغال مددجویان را با استفاده از مشوق‌های لازم به گونه‌ای فراهم کرده و خود مددجویان به این سمت حرکت کنند.

صباغیان با اشاره به اینکه بحث اشتغال از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری خواهد کرد گفت: اشتغال همچنین می‌تواند حرمت و کرامت انسانی افراد را حفظ و در کنار آن موجب بروز یک امنیت پایدار در جامعه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: مشارکت‌های مردمی از پایه‌های اساسی نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد است که ارتباط مستقیمی با اعتقادات و باور‌های مردم داشته و کمک و دستگیری از مستمندان در آن همیشه مصداق و سمبلی از وظیفه و مسوولیت اجتماعی افراد جامعه به شمار می‌رود.

رضا طاهری با قدردانی از همه خیرین و موسسات خیریه استان، مبنای مشارکت‌های مردمی را حضور مردم در امور مختلف خیریه عنوان کرد و افزود: مردم همواره در موقعیت‌های مختلف به صورت خودجوش در برنامه‌های کمک‌رسانی و انجام امور خیر در زمینه‌های مختلف عملکرد درخشانی از خود نشان داده اند.

وی با بیان اینکه نهاد‌های حمایتی که اقدامات نوع‌دوستانه آن‌ها وابسته به میزان مشارکت‌های مردمی است خود بهترین معیار برای سنجش میزان همیاری و مسوولیت اجتماعی در جامعه هستند یادآور شد: در بحث کار‌های خیریه بخش دولتی و انتفاعی نیز باید به کمک بخش غیرانتفاعی آمده و نقش پررنگتری را باید ایفا کنند.

طاهری کمک به هم‌نوعان در آیین ایرانی - اسلامی را همواره یکی از سنت‌های نیک که ریشه در فرهنگ غنی مردمان این سرزمین دارد دانست و افزود: رویکرد اصلی کمیته امداد بر اساس اساسنامه و فرمایش مقام معظم رهبری، حمایت از مردم و جلب مشارکت آن‌ها در راستای کمک به نیازمندان است.

در ادامه این مراسم ضمن اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان حاضر از خیران و موسسات خیریه استان کرمانشاه با اهدای لوح‌های قدردانی شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار