مقاومت دانش آموزان، مانع رسیدن دشمن به اهدافش شد/ اعزام ۱۳۰ دانش آموز به راهیان نور

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ایستادگی دانش آموزان در ۸ سال جنگ تحمیلی از جمله عوامل ناکامی دشمن در رسیدن به نقشه هایش بود.

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه و بدرقه اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) گفت: بسیاری از کودکان، زنان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم مظلوم فلسطین که سال‌های سال است زیر بمباران آتش صهیونیست‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند، مسائلی که امروز در غزه و فلسطین مشاهده می‌کنید که هر لحظه با بمب‌ها و موشک‌های مختلف سر مردم غزه و خانواده‌های فلسطینی در می‌آید، خواب همین وضعیت را برای ایران ۵۸ دیده بودند. 

او افزود: بعد از اینکه دشمنان دیدند نمی‌توانند جلوی انقلاب را بگیرند، هشت سال جنگ تحمیلی را به راه انداختند؛ جنگی که یک کشور شروع کننده تنها نبود بلکه همه جهان بودند؛ به طور کامل وضعیت در صحنه بین‌المللی امروز ملموس است که آمریکا، ناتو و نهاد‌های بین‌الملل به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند.

سردار مهدوی ادامه داد: اما آنچه باعث شده نتوانند در ایران به اهدافشان برسند ایستادگی و مقاومت دانش آموزانی بود که در آن مقطع بسیاری از آنان به شهادت رسیدند؛ ایستادگی این دانش آموزان بود که در خطوط مقدم جبهه حضور پیدا کردند و در مقابل دشمن ایستادند. 


بیشتر بخوانید


فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه به طور حتم دانش آموزان تاریخ ایران را مطالعه کنند بیان کرد: سردمداران حکومت‌های مختلف در هر دوره‌ای به راحتی قطعه‌ای از خاک ایران را به بیگانگان واگذار می‌کردند، اما برای اولین بار با ایستادگی شهدا و رزمندگان، به میدان آمدن مردم و بسیج عمومی که اتفاق افتاد در طول تاریخ ایران حتی یک وجب از خاک کشورمان به دشمن واگذار نشد.

امسال ۵۵۰ دانش آموز دختر از خراسان جنوبی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند که اولین کاروان به ظرفیت ۱۱۰ نفر امروز راهی مناطق عملیاتی شدند.

این کاروان‌ها در ۶ روز از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید می‌کنند و از برنامه‌های فرهنگی و معنوی بهره‌مند می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.