دانشگاه باید پرچمدار مدیریت دانش در عرصه‌های جهادی باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم، بند الحاقی برای گروه‌های جهادی داریم تا موانع از سر راه خیرین برداشته شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در اولین گردهمایی مراکز خیریه و گروه‌های جهادی برتر دانشگاهی سراسر کشور گفت: یکی از نکاتی که باید توجه کرد این است که خاستگاه کار خیر کجا است، بدون شک هر کار داوطلبانه‌ای که بخواهیم انجام دهیم، روحیه جهادی مبنای هرکار داوطلبانه و خیری است که باید انجام دهیم.

او تاکید کرد: کسی که  دارای روحیه جهادی  است هیچ‌گاه خسته نمی‌شود چرا که کار برای خدا خستگی و ناامیدی ندارد و بدون نتیجه نیست. این کار برآمده از یک نظام بروکراسی کارمندی نیست، بلکه از دل برمی‌آید.

برداشتن موانع از سر راه خیرین

قالیباف گفت: در مجلس یازدهم شورای اسلامی در برنامه هفتم، یک بند الحاقی برای گروه‌های میانی، جهادی و نیرو‌های داوطلب داریم؛ از این جهت که موانع سر راه خیرین از نظر اداری برداشته شود.

او با تاکید بر بحث شبکه سازی بیان کرد: شبکه سازی بسیار مهم و اساسی است؛ باید نتیجه محور حرکت کنیم. ما از محیط دانشگاهی هستیم، دانشگاه باید پیش‌قراول و پرچمدار مدیریت دانش در عرصه امور داوطلبانه، خیر و جهادی باشد.

لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما اشتباه می‌کنیم در آموزش و پرورش آنقدر فرزندانمان را درگیر کلاس می‌کنیم. لازم است فکری برای مهارت زندگی و ورود به جامعه آنان هم داشته باشیم.

او ادامه داد: در برنامه هفتم به این موضوع پرداختیم و آموزش پرورش را موظف کردیم به این مسئله بپردازد و فضای آموزشی را از کلاس‌ها خارج کند. این چیز‌ها لازم است، اما کافی نیست.

او با اشاره به راه اندازی و اتصال پنجره ملی خدمات هوشمند گفت: بیش از یک میلیون درخواست کار و فعالیت شغل تاکنون در این سیستم ثبت شده است.

گام دوم انقلاب با جوان‌ها است

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: انقلاب اسلامی فرصت بروز مسیر و طراحی دین برای حرکت جامعه به سمت قله‌های آرمانی اسلام است. انقلاب اسلامی بستر را برای تحقق آرزو‌های بلندی که در دین برای انسان در نظر گرفته فراهم کرده است و یکی از این قله ها، مشارکت دادن انسان‌ها در کار‌های خیر است.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ۹۷ گام دوم انقلاب را اعلام فرمودند. ایشان گام دوم را مورد توجه جوان‌ها دانستند و جوانان را به عنوان حلقه میانی جامعه، منتقل کننده درست پیام‌ها، حرکت دهنده جامعه و پذیرنده نقش‌های جدی‌تر و سنگین‌تر اعلام کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره فعالیت‌های خدمت رسانی به محرومین توسط گروه‌های جهادی گفت: در فعالیت‌های جهادی، اولین اتفاقی که می‌افتد ساخته شدن خود بچه‌ها و آشنا شدن با مشکلات جامعه است.

تقدیر از گروه‌های جهادی و مراکز خیریه

او گفت‌: این جمعیت امروز برگزیده‌ای از حدود ۸۰۰ مراکز خیریه هستند. از وزارت بهداشت و علوم تا گروه‌های دانشجویی و دانش آموزی در این میان نقش داشته‌اند.

در پایان این مراسم از گروه‌های برتر جهادی و مراکز خیریه برتر، در زمینه علمی و بهداشتی تقدیر و تجلیل شد. میزان اثرگذاری فعالیت‌ها و بهبودبخشی، تنوع فعالیت‌ها، تولیدات رسانه‌ای و محتوایی و گستردگی فعالیت‌ها، از جمله معیار‌های برگزیدن گروه‌های برتر بودند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار