سرمایه‌دار روس توانایی آمریکا برای پرداخت بدهی را زیر سوال برد

سرمایه‌دار روس گفت: کسری بودجه واشنگتن که با هزینه‌های گزاف دولت آمریکا همراه است، رشد اقتصادی این کشور را تهدید می‌کند.

«اولگ دریپااسکا» تاجر روسی امروز (جمعه) اعلام کرد که دولت ایالات متحده با چالش‌های فزاینده‌ای برای تأمین سود بدهی‌های بزرگ آمریکا مواجه است.

به گزارش راشاتودی، بدهی ایالات متحده پس از رسیدن به رکورد دیگری در اواسط سپتامبر، به بیش از ۳۳ تریلیون دلار می‌رسد. در ماه اکتبر ۲۷۵ میلیارد دلار در یک روز افزایش یافت. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول (IMF)، انتظار می‌رود بدهی دولت آمریکا از ۱۲۳.۳ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ به ۱۳۷.۵ درصد تا سال ۲۰۲۸ افزایش یابد.

دریپاسکا که توسط ایالات متحده تحریم شده است، در کانال تلگرامی خود نوشت برخی از مقامات واشنگتن که ظاهراً سخت تلاش کردند تا انواع تحریم‌ها را وضع کنند، اکنون به هزینه بالای بدهی آمریکا فکر می‌کنند که در حال حاضر بیش از ۳۳ تریلیون دلار است.


این میلیاردر در ادامه اعلام کرد که حتی اگر شفافیت بازار خزانه‌داری ایالات متحده ۵ برابر شود، هنوز مشخص نیست که این بدهی چگونه بازپرداخت می‌شود.

او این سوال را مطرح کرد که اگر در حال حاضر باید سالانه بیش از یک تریلیون دلار پرداخت کند، واشنگتن چگونه این سود را در ۲ یا ۳ سال پرداخت خواهد کرد. دریپاسکا که بنیانگذار Rusal، دومین شرکت بزرگ آلومینیوم جهان است، نوشت: «این بزرگترین هزینه بودجه دولت ایالات متحده است که امسال و سال آینده با کسری عظیم ۸ درصدی اجرا می‌شود.»

دریپاسکا نتیجه گرفت که بار بدهی فزاینده ایالات متحده ممکن است کاهش علاقه مقامات دولتی به هزینه‌های نظامی را تضمین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار