سید حسن نصرالله: هدف وحشیگری اسرائیل در غزه تسلیم کردن تمامی ملت‌های منطقه است

دبیرکل حزب الله لبنان هدف وحشیگری صهیونیست‌ها در غزه را تسلیم کردن تمامی ملت‌های منطقه و از بین بردن اراده افراد در مطالبه حقوقشان عنوان کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (شنبه) دومین سخنرانی خود در مراسم روز شهید را  آغاز کرد تا ضمن بررسی تحولات منطقه به ویژه مسائل لبنان، درباره جنگ غزه صحبت کند.

بر تمامی مردم لبنان در مناطق مختلف در مراسم روز شهید حزب الله حضور دارند، درود می‌فرستم و به شهدا و خانواده شهدا افتخار می‌کنم. ما هر ساله در چنین روزی گرد هم می‌آییم تا یاد افرادی که از اولین شهید مقاومت تا آخرین آن که امروز تشییع شد گرامی داریم و در چنین روزی یکی از نیرو‌های مقاومت به مقر نظامیان صهیونیست حمله کرد و شماری از صهیونیست‌ها را به هلاکت رساند که موجب خشم و ناراحتی رژیم صهیونیستی شد. 

خانواده‌های شهدا که فرزندان خود را بر اساس ایمان و اخلاق تربیت کردند و صبر و ایثار ویژگی‌های آنان است و  جان فشانی در مسیر خداوند و انتخاب عضوی از خانواده آنان از سوی خداوند برای شهادت را افتخار می‌دانند. 

خانواده شهدای ما مسئولیت حفظ مسیر و خون شهدا را بر عهده دارند و حقیقتا در این مسیر و در پیروزی و دستاورد‌های آن سهیم هستند و امروز در روز شهید به همه خانواده‌های شهدا تبریک عرض می‌کنم که چنین پایبندی را به این کاروان نور دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز، روز همه شهدا در مسیر ماست، ادامه داد: شهادت، پیروزی را می‌سازد. امام خمینی (ره) نیز فرمودند که در کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد. امروز نیز شمشیر آمریکا بر گردن منطقه ما و مردم آن قرار دارد.

نصرالله با بیان اینکه خون شهدا باعث بازدارندگی در برابر دشمنان شده است، افزود: شهدای ما اهل بصیرت هستند. آنان دوست و دشمن و راه و بیراهه را می‌شناسند. آنان می‌دانند که در زمان و مکان مناسب چه کاری انجام دهند. آنان، مسئولیت‌پذیر بوده و اهل عمل و جهاد و صبر هستند. 

دبیر کل حزب الله در ادامه به مسئله تجاوزات صهیونیستها به مردم فلسطین پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی به صورت علنی، آشکار و مفتضحانه، به نوار غزه حمله می‌کند. وحشیگری اسرائیل نیز در نوار غزه، کم نشده است، بلکه هر روز بر آن افزوده می‌شود. این حملات نشانگر خوی انتقامجویی وحشیانه‌ صهیونیستی است که هیچ حد و مرزی ندارد.ملتهای ما بعد از این حملات، عادی‌سازی روابط با صهیونیستها را به صورت محکمتری رد خواهند کرد.

صهیونیست‌ها خواهان تسلیم کردن کل ملت‌های منطقه هستند

اما اینجا مسئله دیگری وجود دارد و بر زبان شماری از مسئولان صهیونیست جاری شده و فهم این برای منطقه مهم است. صهیونیست ها می گویند تمام این کشتار و حملات تروریستی و وحشیگری هدف دارد و فقط انتقام نیست و این تجاوز یکی از اهداف اساسی آن این است که دشمن خواهان تسلیم کردن است نه فقط تسلیم کردن غزه بلکه تمامی ملت های منطقه و سرنگون کردن تمام اراده هایی که به دنبال حقوق خود هستند. هدف این است که به تمام فلسطینی ها بگوید که تمام زمین و مقدسات و فلسطین را فراموش کنید و برای همین می کشد و نابود می کند. به مردم لبنان می گوید به غزه نگاه کنید اما مردم پایداری مردم غزه را می بینند.

اما دشمن نمی‌داند که نسل‌های بعدی مقاومت در حالی شکل می‌گیرند که عزم و اراده بیشتری در مقابل اشغالگران دارند و ملت‌های ما تسلیم نمی‌شوند و تنها گزینه آن‌ها که پیروزی است و طی این سال‌ها نشان داده شد که گزینه سازی و تسلیم نداریم. دشمن هرگز نمی‌تواند به این هدف دست یابد و دشمن به خودش خسارت‌های بیشتری می‌زند و آن‌ها در بیست سال گذشته تلاش می‌کردند که تصویری از صهیونیست‌ها نشان بدهند که خوب و نیکوکار هستند و زندگی مسالمت آمیز می‌خواهند، اما همه این‌ها در طی جنگ غزه و آنچه مردم جهان از آن دیدند از بین رفت.

مهمترین مسئله در افکار عمومی جهان است که تصویر سازی صهیونیست‌ها از بین رفت و به نفع مقاومت رقم خورد و تظاهراتی که در دنیا شکل می‌گیرد و به ویژه در واشنگتن و لندن و پاریس شکل می‌گیرد برای این است که به حکومت‌های خودشان فشار آورند. حتی کسانی که می‌گفتند آتش بس مجاز نیست و به نفع مقاومت است امروز خواستار آتش بس شده اند و هیچ کشوری جز آمریکا و وابستگان آن خواهان جنگ نیستند و تنها صدای عجیب و غریب امروز در جهان از آمریکا شنیده می‌شود.

ادامه حملات به بیمارستان‌ها و تکه تکه شدن کودکان عامل فشار بر اسرائیل است و در حقیقت کسی که می‌تواند مانع این دشمنی و جنگ شود آمریکاست و امروز گروهی از احمقان و کینه ورزان بر واشنگتن و تل آویو حکومت می‌کنند. همه محکومیت‌ها باید متوجه دولت آمریکا باشد و فشار‌های سیاسی و نظامی و امنیتی باید بر این کشور متمرکز شود چرا که آمریکا تصمیم گیر اصلی این جنگ است.

کشورهای عربی در حمایت از غزه مقابل آمریکا متحد شوند

امروز نشست کشور‌های عربی برگزار می‌شود و ۵۷ کشور در آن حضور دارند و جهان و ملت‌های منطقه و فلسطین به دور توقعات به این نشست امید دارند. آن‌ها از این نشست ارسال ارتش‌های این کشور‌ها را نمی‌خواهند و کاری که نمی‌توانند انجام دهند را نمی‌خواهند و کمترین کار این است که همه در کنار هم در مقابل آمریکا بیاستند و از آن بخواهند جنگ را متوقف کند.

این کشور‌ها نمی‌توانند از طریق گذرگاه رفح کمک  های دارویی و غذایی ارسال کند! اکنون جهان منتظر این موضعگیری کشورهای عربی و اسلامی در این نشست است.

صهیونیست‌ها در میدان جنگ غزه با شجاعت و نوآوری مقاومت روبرو هستند

جنگ در غزه در شرایط سختی ادامه دارد و مبارزان باید هوشیار باشند و با وجود آنکه خانواده‌های آنان شهید و خانه‌های آنان بمباران می‌شود و وضع روحی آنان سخت است، اما با قدرت با تانک‌ها و نظامیان صهیونسیت مبارز کنند. وقتی قوی‌ترین تیپ نخبگان صهیونیست در غزه می‌جنگند یعنی این رژیم به شدت ضعیف شده است و شمار تانک‌ها و سربازانی که کشته شده اند و شمار مجروحان رژیم صهیونیستی نشان می دهد که شجاعت و نو آوری مقاومت در میدان اسطوره‌ای است. امروز توانمندی مقاومت سرنوشت ساز است و دلخوشی حقیقی به میدان جنگ در غزه است.

از ۷ اکتبر تاکنون حملات و کشتار به نفع دشمن نیست و میدان به نفع اسرائیل نیست و تنها متحمل شکست های متعدد در عرصه های مختلف شده است. خسارت‌های اقتصادی مستقیم و غیر مستقیم دچار اسرائیل شده است و حتی کمک های میلیارد دلاری اسرائیل کمکی به آن برای پیروزی نکرده است. صهیونیست ها همچنین زیر فشار خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت قرار دارند و این فشار و صبر و پایداری غزه ادامه دار باید باشد و ما نیز امیدواریم که مقاومت در آن پیروز می‌شود و دشمن شکست می‌خورد هر چند تاکنون نیز دشمن در تحقق تمامی اهداف خود شکست خورده است.

طرفی که باید ناامید شود، اسرائیل است

 ظاهرا صهیونیست‌ها از قتل، کشتار، آواره کردن و تخریب منازل مردم فلسطین در طی ۷۵ سال گذشته درس نگرفته‌اند. نتیجه این اقدامات چه شد؟ آیا مردم فلسطین از مقاومت دست برداشتند؟ بر عکس، این مقاومت و اراده و فرهنگ، نسل به نسل تقویت شد، تا اینکه به بالاترین درجه در امسال و در طوفان الاقصی رسید. در لبنان نیز وضعیت همین گونه است. مردم لبنان پس از تمامی کشتار‌های صهیونیستها، دست از مقاومت برنداشتند.

دشمن صهیونیستی باز هم مانند گذشته دچار اشتباه محاسباتی شده است.  مردم لبنان به مقاومت، پایبندتر شدند. متأسفانه برخی از رسانه‌ها و نویسندگان عربی و غربی به صورت عمدی و سهوی در راستای این هدف صهیونیست‌ها عمل می‌کنند. طرفی که باید ناامید شود، اسرائیل است؛ اسرائیل بداند که از پیکر شهدای غزه و لبنان، نسل‌هایی از مقاومت سر برخواهند آورد که در مبارزه با این اشغالگر و نابودی آن بسیار مصمم‌تر خواهند بود.

حملات یمن به اراضی اشغالی موجب کوچ شهرک نشینان شد

حمله نیرو‌های یمن به اهداف اسرائیلی با موشک و پهپاد، پیامد‌های مهمی دارد. اهمیت حمایت نیرو‌های مسلح یمن از فلسطین این است که آن‌ها در عین حال یک ارتش و یک مقاومت هستند و در نتیجه این حملات دشمن مجبور شد بخشی از پدافند هوایی، گنبد‌های آهنین و موشک‌های پاتریوت خود را از جنوب و شمال فلسطین به ایلات منتقل کند. حملات رزمندگان دلاور یمن و در نتیجه کوچ شهرک‌نشینان به فشار بیشتر بر کابینه نتانیاهو منجر شد.

مقاومت عراق با هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا با شجاعت مقابل واشنگتن ایستاد

 عملیات مقاومت عراق علیه اهداف آمریکایی در حمایت از فلسطینی‌ها و در خدمت ایده آزادی عراق و سوریه است. آمریکایی‌ها اعتراف کردند که ۴۶ حمله به پایگاه‌های آن‌ها در سوریه و عراق صورت گرفته و ۵۶ سرباز زخمی شده‌اند. عملیات مقاومت عراق بیانگر شجاعت قابل توجه در مقابل آمریکایی‌هایی است که ناو‌های هواپیمابر آن‌ها منطقه را پر کرده است.

 آمریکایی‌ها تهدیداتی را برای فشار به مقاومت در عراق، یمن و لبنان ارسال کردند و از هر کانالی برای رساندن پیام خود استفاده کردند. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند این عملیات علیه آن‌ها متوقف شود، باید تجاوز به غزه را متوقف کنند.

سوریه پیامدهای جنبش‌های مقاومت را به دوش می‌کشد 

 سوریه بار بسیار بزرگی را به دوش می‌کشد و علاوه بر موقعیت تعیین‌کننده، رزمندگان مقاومت و جنبش‌های مقاومت را در آغوش می‌گیرد و پیامد‌های آن را نیز به دوش می‌کشد. سوریه پیامد‌های محدود بودن گزینه‌های اسرائیل را به دوش می‌کشد، همان‌طور که در ایلات اتفاق افتاد منطقه‌ای که توسط آمریکایی‌ها، اسرائیل و حتی اعراب محافظت می‌شود. «اسرائیل» در مورد اینکه چه کسی پشت حمله پهپادی به ایلات بود سردرگم بود، بنابراین حزب الله را مسئول دانست و به ما در سوریه حمله کرد.

قدرت مقاومت به برکت رهبری ایران است

اگر قدرتی برای مقاومت در لبنان و فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه وجود دارد، به برکت رهبری ایران است. ایران از هیچ حمایتی از مقاومت دریغ نکرد تا مردم منطقه علیرغم همه تهدید‌ها پایداری کنند. ایران به نمایندگی از گروه‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد، بلکه حامی و پشتیبان آن‌ها باقی خواهد ماند.

اشغالگران به افزایش سطح حملات مقاومت اذعان کردند

عملیات مقاومت اسلامی در لبنان با وجود تمام اقدامات پیشگیرانه اشغالگران ادامه دارد. در عملیات مقاومت در سطح اقدامات کمی و کیفیت تسلیحات، مانند استفاده از پهپاد‌های تهاجمی و نوع موشک‌ها، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. مقاومت اسلامی در لبنان استفاده از موشک‌های برکان حامل نیم تن مواد منفجره را در عملیات خود آغاز کرده و عملیات آن علیه رژیم اشغالگر در عمق فلسطین اشغالی بهبود یافته است. مقاومت هر روز با پهپادهای شناسایی به اعماق فلسطین اشغالی نفوذ کرده و حتی به حیفا می‌رسد، برخی از آنها برمی‌گردند و برخی دیگر باز نمی‌گردند.

اشغالگران به افزایش سطح حملات مقاومت اذعان کردند و بنابراین سطح اضطراب آنها افزایش یافت. سطح بالای اضطراب در میان اشغالگران منجر به افزایش سطح تهدیدات علیه لبنان شد. جبهه جنوب با فلسطین اشغالی به عنوان یک جبهه فشار باقی خواهد ماند و ما باید محیطی را که مقاومت را تقویت می کند تحسین کنیم. در لبنان به استثنای بری مواضع غیر عادی، موضع کلی در همبستگی با غزه و حمایت یا درک عملیات مقاومت وجود دارد. موضع کلی در لبنان حمایتی است و این حمایت جبهه جنوب را به یک جبهه مؤثر و تأثیرگذار تبدیل می‌کند.

زمان به نفع اشغالگر دشمن نیست

سیاست ما در نبرد کنونی، میدان و جبهه اقدام و عمل است. ما در نبرد استواری، صبر و انباشت دستاورد‌ها و زمان مورد نیاز مقاومت و مردم برای شکست دادن دشمن قرار داریم. این فداکاری‌های انباشته شده چیزی است که دشمن را به سمت پذیرش شکست و اعتراف به آن سوق می‌دهد.

دشمن گیج شده و این سردرگمی در اظهارات متناقض نتانیاهو منعکس شده است. زمان به نفع دشمن نیست و رژیم اشغالگر در میدان و در تسخیر غزه و همچنین تغییر در افکار جهانی ناکام بوده و از گسترش جبهه‌ها بیم دارد. همه عوامل، از جمله پرونده اسرا، دشمن را تحت فشار قرار می‌دهد و ما باید به این کار ادامه دهیم و این مردم غزه هستند که بیشترین بار را به دوش می‌کشند.

 نباید بگذاریم که دشمن با وجود کشتار‌هایی که مرتکب می‌شود، به اهداف خود دست پیدا کند. ما با همه شهدای خود عهد می‌بندیم که این راه را ادامه دهیم تا اهداف و و دستاوردهایشان را حفظ کرده و به پیروزی آینده برسیم و این در حال محقق شدن است.

سید حسن نصرالله در پایان خاطرنشان کرد «اسرائیل» پس از ۷ اکتبر، با «اسرائیل» قبلی متفاوت است و مرحله آتی این مسئله را ثابت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
امام على عليه السلام :

لَيسَ شَيءٌ أدعى إلى تَغييرِ نِعمَةِ اللّه ِ و تَعجِيلِ نِقْمَتِهِ مِن إقامَةٍ على ظُلمٍ؛ فإنّ اللّه َ سَميعُ دَعوَةِ المُضطَهَدِينَ (المَظلومِينَ)، و هُو للظالِمينَ بِالمِرصادِ .
در زوال نعمت خدا و شتاب بخشيدن به خشم و انتقام او ، هيچ چيز كارگرتر از ستمگرى نيست ؛ زيرا خداوند دعاى ستمديدگان را مى شنود و همواره در كمين ستمگران است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
حرف حساب سید جواب ندارد .مرگ بر اسراییل جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
صلی الله علی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
تو برو تکلیف داعشیا رو روشن کن فلسطین‌طلبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
داعشی ها و اسرائیل وآمریکا و منافقین همه یکی هستند لعنت ونفرین خدا بر همه شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
درود بر سید مقاومت
آخرین اخبار