عطوان تحلیل کرد:

شکست تحرک جدید کاخ سفید در آستانه سخنرانی سید حسن نصرالله

تحلیلگر جهان عرب با اشاره به طرح ادعایی آمریکا برای آتش بس در غزه، عنوان کرد سخنرانی امروز دبیر کل حزب الله لبنان تحرکات بایدن را خنثی می‌کند.

 تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به طرح آتش بس مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا و مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آن، تاکید کرد که این تحرک بایدن در آستانه سخنرانی روز شنبه «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان انجام می‌شود که طبق اخبار واصله، بسیار متفاوت از سخنرانی قبلی خود خواهد بود.

 «عبدالباری عطوان» در مطلبی در رای الیوم با اشاره به مخالفت «بنیامین نتانیاهو» با آتش بس مطرح شده از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، آورده است: نخست وزیر رژیم اشغالگر که یکی از قربانیان جنگ غزه خواهد بود، به سرعت با توافق آتش بس بشردوستانه مطرح شده از سوی بایدن مخالفت و اعلام کرد که آتش بسی بدون آزادی اسیران اسرائیلی در کار نخواهد بود.

وی می‌نویسد: این واکنش نتانیاهو به مثابه سیلی قوی به کاخ سفید و رئیس آن بایدن بود که این آتش بس را مطرح کرد. این تاکیدی بر این نکته بود که با وجود اعزام ناو‌های جنگی و هزاران تُن مهمات و سلاح آمریکایی مدرن، این نتانیاهو است که در کاخ سفید حکومت می‌کند نه بایدن.

این تحلیلگر ادامه داد: این تحرک مطرح شده از سوی بایدن در واقع در آستانه سخنرانی روز شنبه «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان انجام می‌شود که طبق اخبار واصله، بسیار متفاوت از سخنرانی قبلی خود خواهد بود. در واقع آمریکا و کاخ سفید با این حرکت خود، قصد خنثی کردن سخنرانی دوم نصرالله را داشته اند، همانطور که در جریان سخنرانی نخست هم پیامی به ایران از طریق عراق فرستاد و در آن تاکید کرد که وزیر خارجه خود «آنتونی بلینکن» را به تل آویو برای توافق درباره آتش بس در غزه فرستاده و آمریکا مایل به درگیری گسترده نیست.

عطوان می‌افزاید: مخالفت با آتش بس مطرح شده از سوی بایدن از جانب نتانیاهو به مثابه تداوم ارتکاب کشتار و قتل هزاران کودک و زن است.

وی می‌نویسد: ما نمی‌دانیم که واکنش بایدن به سیلی اسرائیلی چگونه باشد و احتمالا هم واکنشی در کار نخواهد بود و این توهین را بایدن تحمل خواهد کرد؛ اما می‌دانیم که مقاومت برنده بزرگ خواهد بود، زیرا با حکمت و زیرکی عمل کرد. مقاومت فلسطین به مقاومت خود ادامه خواهد داد و بر دستاورد‌های میدانی خود خواهد افزود، به ویژه که اخبار واصله حکایت از آن دارد که در نبرد زمینی دست بالا را دارد و صد‌ها تانک و جنگ افزار اسرائیلی را منهدم کرده و شمار زیادی از نظامیان آن‌ها را کشته است.

این تحلیلگر اضافه می‌کند: هنگامی که یک فلسطینی که همه کودکان و افراد خانواده خود را از دست داده با شهامت می‌گوید که «ما با مقاومت هستیم و همه فرزندان من فدای فلسطین»، این یعنی مقاومت پیروز خواهد شد و فلسطین به مردمان آن بازمی‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۱:۰۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
چقدر این آمریکا خاکبرسر و ذلیل شده. صد رحمت به دوره ترامپ. این بایدن آلزایمری با اون دوستای ماوراییش آمریکا رو به فنا دادن. خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
امام رحمه الله علیه فرمودند تمام کشورهای اسلامی« با یک سطل آب...» رهبری میفرمایند با «تحریم نفتی و تجاری رژیم صهیونیستی...»
حجت انسانی ،اخلاقی ،دینی و سیاسی بر همه ی انسان ها ،آزادگان ،مومنین ،مدیران و سیاسیون عالم و کشورهای مسلمان و رهبران همه ی کشورها تمام شده و هر کس باید بر اساس وظیفه ش عمل کنه...
هرکسی هر کاری انجام بده برای خودش انجام داده چه خیر و چه شر...
بلاخره روز نابودی غده سرطانی فرا میرسه انشاالله بزودی زود و انوقته که بعضی ها شرمسار و خسران زده و حتما عده ای مسرور بخاطر انجام وظیفه هستند...
منتظر این روز خوب خدا هستیم چون ما خدا رو داریم و به وعده ی صادقش ایمان داریم
الحمدلله علی کل نعمه.
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۱۰:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
پیروزی اسلام و آزادی قدس شریف نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
به امید خدا همین روزها شاهد نابودی کامل رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل خواهیم بود و جشن پیروزی فلسطین در مسجدالاقصی را خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
لبیک یا نصرا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
باید همه امت اسلامی بپاخیزیم ، سکوت جایز نیست. دلمون خون شد به خدا. حداقل ترتیبی بدین بتونیم بریم با این صهیونیستی های کثیف و کودک کش مبارزه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۱۰:۰۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
دقیقا دیگه جایی برای فکر کردن نیست باید راهی برای توقف جنگ و امدادرسانی به غزه پیدا کرد. متاسفانه دولتمردان ترکیه و اردن و عربستان همکاری نمیکنند اگر چه بر زبان اسرائیل را محکوم میکنند ولی در عمل حتی یاری اسرائیل هم میکنند. ترکیه اگر مسلمان بود هیچ وقت پایگاه (انجرلیک) آمریکا در آن احداث نمیشد .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
جوگیر نشید لطفا. اونی که این جنگ رو راه انداخته قطعا به فکر عواقبش هم بوده . مگر تونلهای که کندن رو ندید؟ معلومه که این قضیه امروز و دیروز نیست مدتهاست دارن برنامه ریزی می کنند. لطفا بذاری کارشون رو بکنند. شما فقط باید با جنگ رسانه به جنگ اونها بری فعلا سلاح ما همین گوشیمهامونه. به وقتش به ما اعلام جهاد خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدم
۱۰:۴۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
تو هم مثل من فكر ميكني . مرگ برام خيلي شيرين تره تا اينكه ببينم برادرانم و خواهرانم رو تو غزه دارن قتل عام ميكنن و من نميتونم كاري كنم
آخرین اخبار