بیش از ۲ میلیارد ریال، جریمه متهم قاچاق دام زنده

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از محکومیت بیش از ۲ میلیارد ریالی متهم قاچاق دام زنده در شهرستان قائنات خبر داد.

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان زیرکوه، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، از یک دستگاه خودروی کامیونت، ۵۶ رأس دام سبک قاچاق کشف کرده و گزارش آن را به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان قائنات برای رسیدگی ارسال کردند.

او افزود: از آنجائی که نداشتن مجوز‌های لازم از سازمان دامپزشکی برای جابجایی احشام تخلف است، متهم پس از حضور در شعبه و تفهیم اتهام از سوی رئیس شعبه و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، به استناد تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط دام‌های مکشوفه به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم  شد.  

محدثی نژاد اظهار کرد: متهم پس از رویت رأی ابلاغی، اعتراض خود را نسبت به دادنامه صادره اعلام کرد تا پرونده برای بررسی مجدد به شعبه ویژه تجدید نظر رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز استان ارسال شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: در شعبه ویژه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز استان پس از بررسی اوراق پرونده و لایحه اعتراضیه و نظر به اینکه در این مرحله از رسیدگی محکوم علیه نتوانسته دلایل و مدارک مستندی برای نقض رأی بدوی ارائه کند، لذا ضمن رد اعتراض، رأی سابق الصدور تأیید و قطعی شده است.

او گفت: براساس شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده مصوب هیأت وزیران، تمامی مالکان دام‌های زنده موظف به پلاک کوبی دام‌ها بوده و موظفند نسبت به ثبت و تغییرات آمار و اطلاعات دام‌های خود به صورت مستمر در سامانه پنجره واحد کشاورزی اقدام کنند.

محدثی نژاد تصریح کرد: جابجایی احشام بدون مجوز از سازمان‌های مربوطه تخلف محسوب می‌شود و در صورت رعایت نکردن ضوابط اختصاصی با افراد متخلف طبق در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.