تاکید پادشاه اردن بر برقراری آتش‌بس در غزه

پادشاه اردن در دیدار با دبیرکل ناتو، ضمن تاکید بر برقراری آتش‌بس در غزه، حل مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو دولتی را تکرار کرد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، ضمن تاکید بر اینکه باید یک چشم انداز جامع برای ایجاد امنیت در منطقه با محوریت حل مسئله فلسطین وجود داشته باشد، خواستار برقراری آتش بس و پایان کشتار مردم غزه شد.

به گزارش آرتی، ملک عبدالله دوم با بیان اینکه امروز همه بهای عدم وجود راه حل سیاسی برای جنگ در غزه را می‌پردازند، تاکید کرد: باید طرح جامعی برای امنیت منطقه بر اساس حل مسئله فلسطین وجود داشته باشد.

وی بر ضرورت تلاش برای آتش بس فوری در غزه و حفاظت از غیرنظامیان تاکید و حل مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو دولتی را تکرار کرد.

پادشاه اردن در ادامه اظهارات خود بر لزوم توقف حملات شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری تاکید کرد و نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری و بیت المقدس هشدار داد.

دبیرکل ناتو و اعضای پیمان آتلانتیک شمالی که نماینده کشور‌های عضو ناتو هستند به نوبه خود نسبت به وخامت اوضاع و گسترش بحران و درگیری به کرانه باختری ابراز نگرانی کردند و با گرفتن ژست بشردوستانه از تل آویو خواستند به قوانین بین المللی که مستلزم حمایت از غیرنظامیان است پایبند باشد.

آن‌ها همچنین بر لزوم تلاش در جهت آتش بس برای امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کردند و هشدار دادند که قحطی غیرنظامیان و مرگ بیماران و مجروحان در بیمارستان‌ها را تهدید می‌کند.

دبیرکل ناتو در حالی نگرانی خود را از شرایط غزه اعلام کرده است که کشور‌های اروپایی یکی از بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که پس از حمله هفتم اکتبر نیرو‌های مقاومت فلسطین (حماس)، رهبران ارشد اروپایی با سفر به تل آویو همبستگی خود را با این رژیم اعلام و از حق کشتار مردم بی دفاع فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی حمایت کردند. با این حال، نسل کشی مردم غزه توسط صهیونیست‌ها باعث شده است بروکسل با اختصاص کمک ۲۵ میلیون یورویی، به دنبال گرفتن ژست بشردوستانه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار