صدور ۲۲ مجوز کسب‌وکار به صورت خودکار از روز گذشته

رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: ۲۲ مجوز کسب وکار به صورت خودکار از روز گذشته صادر شده که ۱۷ مجوز در حوزه صنایع دستی و مابقی برای گردشگری بوده است.

 امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت:  ۲۲ مجوز‌ی از دیروز به صورت خودکار صادر شده است به طوری که از این تعداد  ۱۷ مجوز برای صنایع دستی بوده و ۵ مجوز هم برای گردشگری بوده که عمده آن‌ها مربوط به کارگاه‌های صنایع دستی بوده و بخش دیگری از مجوز‌های گردشگری هم  مربوط به تسهیلات بوم‌گردی گردشگری کشاورزی و مهمان پذیری است.

به گفته رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد و دارایی  حدود هزار نفر متقاضی مجوز کسب و کار معطل مانده بودند به طوری که درخواست آن‌ها باقی مانده بود که نه تاییده شده و نه رد می‌شد و به محض  باز شدن درگاه مجوز آن‌ها صادر و برای تمامی آن‌ها شناسه یکتا که همان مجوز است صادر شد.

او می‌گوید: برای سایر دستگاه‌های اجرایی هم تا پایان سال شناسه یکتا صادر خواهد شد و باید اعلام کنم که از سال آینده طبق قانون مجوز‌های کاغذی دیگر قبول نیست و باید در این زمینه برنامه ریزی توسط دستگاه‌ها صورت گیرد.

سیاح افزود: بهترین عملکرد در صدور مجوز‌های کسب‌وکار  مربوط به وزارت نیرو است که تاخیر در صدور مجوز‌های کسب‌وکار نداشته، اما کمترین عملکرد هم مربوط به تغییر کاربری اراضی بوده که مردم در این بخش چندین ماه معطل بوده و و عملکرد آن‌ها زیر ۵ درصد بوده است.

 

برچسب ها: کسب وکار ، درگاه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار