تشکیل ۳۵ جلسه خانگی در همدان

مسئول قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در استان همدان از تشکیل ۳۵ نقطه قرآنی برای برگزاری جلسات خانگی قرآن خبر داد.

عفت داوودی زنجانی گفت: برای شهر همدان ۳۵ نقطه قرآنی مشخص شده که این مناطق به محله‌های مختلف همدان تقسیم بندی می‌شوند، در این مناطق قرآنی با یک خانم و آقای قرآنی که به صورت کاملا افتخاری فعالیت می‌کنند. 

او از برگزاری بیش از ۷۰۰ جلسه خانگی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این فقط آمار ثبت شده جلسات خانگی قرآن است، درحالی که ما از برگزاری بسیاری از جلسات خانگی اطلاعی نداریم و ثبت نشده است. قرارگاه جلسات خانگی قرآن به امر رهبری تشکیل شده و در حقیقت کارکرد همان روضه‌های خانگی گذشته را دارد، این جلسات خانگی می‌تواند از اعضای خانواده شروع شده تا اقوام، دوستان، همسایگان باشد. 

مسئول قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در استان همدان گفت: در این جلسه خانگی قرآن، علاوه بر تلاوت قرآن می‌توانند بیان معانی قرآن، تفسیر قرآن و همچنین بیان احکام نیز انجام دهند. با برگزاری این جلسات قرآن علاوه بر اینکه صمیمیت بین خانواده‌ها ایجاد می‌شود جلسات قرآنی نیز موجب تربیت یک نسل قرآنی و با تقوا خواهد شد.

زنجانی گفت: علاوه بر تشکیل قرارگاه در شهر همدان، در ۹ شهرستان دیگر استان نیز قرارگاه جلسات خانگی قرآن تشکیل شده که در این شهرستان‌ها نیز مناطق قرآنی شکل گرفته و در حال برگزاری منظم جلسات قرآنی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.