سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیاردی برای احداث کارخانه کنستانتره بخش طغرالجرد

فرماندار کوهبنان گفت:مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان برای احداث کارخانه کنستانتره یک میلیون تنی بخش طغرالجرد با سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شود.

کارگروه رفع موانع تولید‌ کوهبنان در راستای رفع مشکلات احداث کارخانه کنستانتره یک‌میلیون تنی طغرالجرد با حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، فرماندار کوهبنان، مدیر کل صمت، معاونین منابع طبیعی و آب منطقه‌ای استان، مدیر عامل شرکت حدید و مدیران شهرستان کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار کوهبنان‌گفت: در سال ۱۴۰۰ موافقت اصولی کارخانه کنستانتره یک میلیون تنی طغرالجرد اخذ شده؛ در حالی که سرمایه گذار شرکت آریا جنوب در معادن جور و کوه قلعه شهرستان کوهبنان و معدن تاجکوه استان یزد سرمایه گذاری کرده است.

مجید توکلی افزود: مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان برای احداث کارخانه کنستانتره یک میلیون تنی بخش طغرالجرد از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شود؛ در حالی که برای تامین برق کارخانه باهماهنگی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و همراهی فرماندار کوهبنان با وزیر نیرو جلسه‌ای برگزار و مقرر شد نیروگاه احداث شود.

وی تصریح کرد: برای احداث کارخانه کنستانتره جلساتی با وزرا، معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور، معاون پارلمانی محیط زیست و مدیران استانی برگزار شد و در راستای تامین آب هم مقرر شد منابع آب مساعدت کند.

توکلی بیان کرد: در راستای تامین زمین مقرر شد منابع طبیعی مساعدت کند تا نقطه‌ای آزاد که در محدوده مراتع نباشد مشخص گردد تا کلنگ زنی کارخانه به زودی انجام شود.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: جا دارد با پیگیری مدیر کل صمت در سفر وزیر صمت ۳۰۰ میلیارد تومان برای جاده کوهبنان به زرند واریز شود تا هر چه سریعتر شاهد تکمیل شدن جاده باشیم، چرا که توسعه و پیشرفت کوهبنان نیاز به احداث جاده با مسیر کوتاه‌تر دارد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در آستانه ۱۳ آبان قرار داریم که جا دارد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم پاسخ دندان شکنی به معاندان داده شود و به زودی شاهد اهتزاز پرچم فلسطین در بلندترین قله‌های جهان باشیم.

عفت شریعتی کوهبنانی بیان داشت: شهرستان کوهبنان ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی دارد جا دارد با بهره برداری امید، شور و نشاط در جوانان احیا و زمینه مهاجرت معکوس به شهرستان فراهم شود.

وی افزود: به زودی شاهد حضور وزیر صمت در شهرستان‌های زرند و کوهبنان خواهیم بود تا با فراهم شدن بستر اشتغال شاهد اوج اقتصاد کوهبنان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار