سامانه همرسان به ازدواج دانشجویان کمک می‌کند

وزیر علوم اعلام کرد: سامانه همسان گزینی کمک می‌کند دانشجویانی که آمادگی ازدواج دارند بتوانند فرد مناسب خود را پیدا کنند.

جوانی جمعیت و حفظ رشد جمیعت یک کشور از جمله مسائلی است که دولتمردان باید به آن پرداخته و تا حد ممکن، شرایط مناسب را در این راستا ایجاد کنند. با توجه به کاهش فرزندآوری و حرکت به سوی پیری جمعیت، این موضوع و تلاش برای بهبود وضعیت به یکی از مسائل مهم و قابل توجه اکثر نهاد‌ها و ارگان‌ها تبدیل شده است.  

در راستای همین موضوع، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۰ تصویب شد، مورد توجه قرار گرفت و پیرو آن، وظایفی به دستگاه‌های مختلف کشور و زیرمجموعه‌های آنان محول شد.

از آنجا که ازدواج از شروط اولیه تشکیل خانواده، فرزندآوری و در نتیجه حفظ و افزایش جمعیت است، مرکز ازدواج و تشکیل خانواده دانشجویان و همچنین سامانه همسان گزینی همرسان در جهت آشنایی و معرفی دانشجویان و خانواده‌ها به منظور ازدواج، فعالیت می‌کنند.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، توضیحاتی درباره نحوه فعالیت مرکز و سامانه ازدواج دانشجویان ارائه کرده که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار