مراسم بزرگداشت شاعر دفاع مقدس قیصر امین پور در گتوند برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند از برگزاری مراسم بزرگداشت شانزدهمین سالروز عروج شاعر انقلاب و دفاع مقدس دکتر قیصر امین پور در گتوند خبر داد.

حمید بهداروندی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند گفت: احتیاج به یک همت و حمایت خاصی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تا بودجه مشخصی جهت برگزاری جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب تعیین نماید، تا این مراسم بزرگ را هر چه با شکوه‌تر برگزار نماییم. 

به گفته او از برنامه‌های جانبی این مراسم برگزاری نمایشگاه عکس، خوشنویسی، سیاه قلم و توسط انجمن‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و رونمایی از کتاب به نویسندگی فرهاد منجزی ویسی بود.

حجت الاسلام فتحی نیا امام جمعه شهرستان گتوند گفت: قیصر امین پور انسان بزرگی بود، که شان و جایگاه او مراسمی ملی و بزرگ در خور شان و منزلت این شاعر عزیز می‌باشد، نام قیصر با نام انقلاب و دفاع مقدس عجین شده است، انتظار می‌رود از همه مسئولین شهرستان و استان که در سال‌های آینده مراسمی ملی و باشکوه‌تر گرفته شود، قیصر برای همه نسلهاست، و برای الگو گرفتن از این شاعر باید کار بیشتری صورت بگیرد.

 منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: شعر جزء ادب و فرهنگ اصیل ما و دارای اهمیت بالایی است، یکی از برنامه‌های ما در خوزستان با توجه به ظرفیت و استعداد بالای خوزستان در زمینه شعر، این است که این برنامه‌های شعرخوانی و محافل شعرخوانی محدود به مناسبت‌ها نباشد، بلکه به صورت هفتگی برگزار شود. 

او می‌گوید: خداوند این ارزش، افتخار و استعداد را در اختیار ما قرار داده است، که از میان تمام ملت‌ها حافظ، سعدی و فردوسی را در میان ما قرار داده است.

به گفته او امروز در خوزستان هر شهری با هر گویش و زبانی و همینطور شعر و ادب فارسی که مادر ادب و فرهنگ است، وقتی مراجعه میکنیم بزرگانی را می‌بینیم در دوره معاصر، چه کسانی که در گذشته اند و چه کسانی که حضور دارند، و حجاب معاصرت بر آن‌ها سایه افکنده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امیدوارم با این برنامه‌های محفلی، گرامیداشت، هفتگی و ماهانه‌ای که داریم، بتوانیم این فاصله‌ای که بین فرزندان، نوجوانان و دانش آموزان ما ممکن است ایجاد شده باشد با آن میراث معنوی و فرهنگی مهم که با هویت و فرهنگ ما در آمیخته آن را تکمیل نماییم، زیبنده نیست، فاصله ما از شعر، ادب و فرهنگ مان

این مقام مسئول گفت: یکی از برجستگی‌ها و ویژگی‌های دکتر قیصر امین پور که امروز تا این حد به آن افتخار میکنیم، حضور در دانشگاه و شاگرد پروری او بود، در استان خوزستان بعضی از شعرای بزرگ هستند که افتخارشان این است که یک مراوده ادبی با دکتر قیصر امین پور داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.