جلوگیری از فعالیت ۲۲۴ چاه غیرمجاز در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از جلوگیری از فعالیت ۲۲۴ چاه غیرمجاز در استان خبر داد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بهار و تابستان امسال برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیرقانونی آب‌های زیرزمینی مجموعا نسبت به پلمب یا پیشگیری از حفاری غیرمجاز ۲۲۴ حلقه چاه اقدام شد.

او افزود: امسال با توجه به کاهش بارندگی‌ها و کم شدن آورد رودخانه‌های استان در ابتدای فصل کشاورزی در مناطق مختلف استان اقدام برای برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی مورد افزایش یافته بود که برای جلوگیری از بالا رفتن خسارت این برداشت‌ها، پایش در نقاط مختلف استان نیز تشدید شد.

داوودیان کفت: همکاران ما در نیمه نخست امسال ۱۲۶ چاه غیرمجاز را پس از انجام مراحل قانونی پلمب و از مدار تأمین آب کشاورزی استان خارج کردند. از این تعداد ۲۹ مورد پلمب در شهرستان‌های ساری و میاندورود انجام شد که بیشترین آمار بین ادارات منابع آب شهرستان‌های مازندران در نیمه نخست سال است. بابل و جویبار نیز به ترتیب با ۲۳ و ۲۲ مورد پلمب چاه پس از ساری قرار دارند.

او افزود: علاوه بر پلمب چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از حفاری غیرمجاز نیز از اقداماتی است که توسط همکاران ما برای پیشگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود. در این زمینه نیز طی ۶ ماه نخست امسال مجموعا ۱۱۸ مورد جلوگیری از حفاری غیرمجاز در استان انجام شد که ۳۶ مورد مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندورود بود.

داوودیان گفت: شرکت آب منطقه‌ای مازندران طبق وظایفی که قانون تعیین کرده با هر گونه برداشت غیرمجاز آب زیرزمینی برابر مقررات برخورد می‌کند. فصل دوم قانون توزیع عادلانه آب صراحتا به آب‌های زیرزمینی اختصاص دارد و طبق بند‌های این قانون، تصمیم‌گیری برای برداشت از منابع آب زیرزمینی یا برخورد با تخلفات انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.