تهدید به بمب‌گذاری در مدرسه‌ای در فرانسه

مدرسه‌ای در شمال فرانسه که پیشتر در آن چاقوکشی گزارش شده بود، اکنون به دلیل بمب‌گذاری تخلیه شده است.

عکاس خبرگزاری رویترز در گزارشی به این نشریه اعلام کرد مدرسه‌ای در شهر «آراس» (Arras) در شمال فرانسه که پیشتر روز جمعه هفته گذشته در آن روی معلمی چاقوکشی گزارش شده بود، اکنون به دلیل تهدید به بمب‌گذاری تخلیه شده است.

«جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه، پس از حمله حماس به رژیم صهیونیستی، گفت که حمله چاقوکشی روز جمعه به این مدرسه، دولت را بر آن داشت تا فرانسه را در بالاترین سطح آماده باش امنیتی قرار دهد، و این در حالی بود که «فضای جهادی» ایجاد شده بود.

امروز (دوشنبه) هیچ کلاسی در دبیرستان «لیسی گامبتا» برگزار نمی‌شد، اما در‌های مدرسه به روی دانش‌آموزان و کارکنان باز بود تا بتوانند به «دومینیک برنارد»  معلمی که روز جمعه مورد حمله فرد ۲۰ ساله مسلح به چاقو قرار گرفت ادای احترام کنند. «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، پیشتر این چاقوکشی را محکوم کرده و آن را «تروریسم وحشیانه اسلامی» دانست.

مکرون اوایل امروز دوشنبه پیامی را در پلتفرم شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) خطاب به دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه ارسال کرد: «من با شما صحبت می‌کنم تا به همه شما اطمینان دهم که در کنار شما هستیم.»

روز جمعه هفته گذشته مهاجمی که دانش آموز سابق این مدرسه بود و برادر بزرگش به دلیل ارتباط با شبکه‌های شبه نظامی اسلامگرا در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است، دومینیک برنارد را به ضرب چاقو کشته و سه نفر دیگر را زخمی کرد. امروز پس از هشدار بمب معلمان و دانش‌آموزانی که برای ادای احترام به برنارد آمده بودند، ساختمان را ترک کردند. با رسیدن گروه بمب‌گذاری پلیس، معلمان و دانش‌آموزان در حیاط ساختمان روبه‌روی مدرسه‌شان جمع شدند و پرسنل حفاظت مدنی به آن‌ها دلداری دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار