کشته شدن ۲ افسر پلیس کانادایی

دو افسر پلیس کانادایی هنگام رسیدگی به یک حادثه محلی کشته شدند.

دو افسر پلیس در «ادمونتون» در غرب ایالت آلبرتای کانادا هنگام رسیدگی به یک حادثه محلی در تیراندازی جان باختند.

به گزارش گاردین، «دیل مکفی» رئیس پلیس ادمونتون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این دو افسر پلیس به محل حادثه‌ای رفته بودند تا به شکایتی خانوادگی رسیدگی کنند. اما مردی در محل حادثه به آن‌ها شلیک کرد. همه شواهد نشان می‌دهد آن‌ها فرصت بیرون آوردن اسلحه خود را نداشتند. این یک تراژدی هست، آن‌ها مشغول ماموریت بودند و اصلا در فکر نمی‌گنجد چنین اتفاقی افتاده باشد.»

این دو افسر پلیس ۳۰ و ۳۵ ساله بودند و به دنبال این حادثه تمامی همکاران آن‌ها به محل حادثه رفتند و حتی زودتر از ماشین اورژانس به آنجا رسیدند. فرد مسلح هم خودش را در این حادثه کشت و جسد او پیدا شد.

کانادا در سال‌های اخیر شاهد یک سری قتل‌های خشونت‌آمیز بوده است. برخی از آن‌ها شامل چاقوکشی دسته جمعی یا استفاده از وسایل نقلیه به عنوان سلاح علیه عابران پیاده بوده است. البته تعداد این چنین حوادثی در آمریکا به مراتب بیشتر از کاناداست.

متمم دوم قانون اساسی آمریکا به صراحت اجازه حمل سلاح را برای شهروندان این کشور به رسمیت شناخته است. همین موضوع سالانه ده‌ها هزار نفر را در این کشور به کام مرگ می‌کشاند. گرچه جمهوری‌خواهان به طور جدی از آزادی حمل سلاح دفاع می‌کنند، اما دموکرات‌ها به دنبال ایجاد محدودیت در خرید اسلحه توسط شهروندان عادی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
ملت اگه عین آمریکا همه اسلحه داشتن خون خیابونا رو ورداشته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
بریم براشون اعتراض راه بندازیم فقط بلدن به این و اون گیر بدن سازمان حقوق بشر کجاست
آخرین اخبار