دیدار پوتین و السودانی در کاخ کرملین

رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین میزبان نخست وزیر عراق بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) در کاخ کرملین میزبان محمد السودانی، نخست وزیر عراق بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو طرف در این دیدار از همکاری دو کشور دارنده ذخایر عظیم نفتی در کارتل نفتی اوپک پلاس به منظور ثبات بخشیدن به بازار انرژی تمجید کردند. 

پوتین در ابتدای این دیدار به السودانی گفت: ما همکاری در چارچوب اوپک پلاس را هماهنگ کرده و این کار را با هدف ثبات بخشیدن به وضعیت بازار انرژی با موفقیت انجام می‌دهیم. ما پیرامون همکاری در حوزه انرژی موفق بوده ایم و امیدوارم در آینده نیز این همکاری‌ها ادامه یابد. 

دیدار پوتین با السودانی همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و جنگ میان محور مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. 

نخست وزیر عراق در این دیدار بر ادامه حمایت بغداد از فلسطین تاکید کرد و از روسیه خواست به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت از این موضوع برای جلوگیری از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه استفاده کند. 

سفر دو روزه السودانی به مسکو با محوریت گفتگو‌های برای گسترش مناسبات تجاری با روسیه به ویژه در حوزه انرژی انجام می‌شود. دو طرف همچنین درباره مسائل منطقه‌ای به ویژه جنگ جاری علیه مردم فلسطین نیز گفتگو خواهند کرد. 

عراق پس از عربستان سعودی، دومین کشور بزرگ تولید کننده نفت در سازمان اوپک محسوب می‌شود. 

پیش از این روسیه و عربستان سعودی به عنوان دو عرضه کننده بزرگ نفت خام جهان روی موافقت کردند به صورت داوطلبانه و روی هم رفته عرضه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز را کاهش دهند. این میزان بیش از یک درصد تقاضای بازار جهانی محسوب می‌شود.

برچسب ها: روسیه ، فلسطین ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار