ثبت بیش از ۳۹ هزار بیمه ورزشی در استان اردبیل

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۹ هزار و ۱۲۸ ورزشکار تحت پوشش بیمه ورزشی در استان قرار گرفته است.

مرتضی آقایی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال ۳۹ هزار و ۱۲۸ ورزشکار تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته است، گفت: بیشترین سهم بیمه شده در استان مربوط به اردبیل با ۲۴ هزارو ۸۷۵ بوده و شهرستان نیر با ۲۲۹ نفر کمترین بیمه شده را به خود اختصاص داده است.

او افزود: در بین هیات‌های ورزشی هیات فوتبال با ۸ هزار و ۶۰۴ نفر بیشترین بیمه شده ورزشی را ثبت کرده و تکواندو با ۳ هزار و ۹۲۴، ژیمناستیک با ۳ هزارو ۳۹۶، والیبال با ۳ هزار و ۱۴۳، بدنسازی و پرورش اندام با ۲ هزار و ۳۸۰، کاراته ۲ هزار و ۳۳۷، آمادگی جسمانی با ۲ هزار ۲۴۸، کشتی ۲ هزار و ۱۸۸، شنا یک هزار و ۵۲۱، بسکتبال با یک هزار و ۵۵، ورزش‌های روستایی یک هزار و ۲۴، ورزش‌های همگانی ۹۸۸ و هیات انجمن‌های ورزشی ۹۳۳ بیمه شده ورزشی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل تاکید کرد: گواهی سلامت بصورت رایگان برای بیش از ۳۰۰ نفر از ورزشکاران کلیه رشته‌های ورزشی برای اعزامی به مسابقات در سطح کشور اعم از رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر، پیشکسوتان و ... توسط هیات پزشکی ورزشی صادر شده است.

آقایی با اشاره به اینکه برای ۹۵۰ نفر از آسیب دیدگان ورزشی جهت پرداخت هزینه کرد پرونده ورزشکاران به فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال شده است گفت: در طول ۶ ماه گذشته بیش از ۱۰ ورزشکار آسیب دیده برای طول درمان به فدراسیون معرفی و اعزام شده است.

او همچنین از فیزیوتراپی و درمان سرپایی بیش از ۱۲۰ نفر از ورزشکاران آسیب دیده ورزشی در کلینیک هیات پزشکی استان خبر داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.