خط لوله گاز دریای بالتیک به دلیل نشت مشکوک بسته شد

خط لوله گاز دریای بالتیک به دلیل نشت مشکوک بسته شده است و اپراتور‌ها از گمانه‌زنی درمورد منبع خرابی خودداری کرده‌اند.

به گفته اپراتور‌های این خط لوله گاز زیر دریا که فنلاند و استونی را به هم متصل می‌کند، پس از این‌که شرکت‌های سیستم گاز در هر دو کشور کاهش غیرمنتظره فشار را مشاهده کردند که احتمالاً ناشی از نشت است، این خط لوله به طور موقت از سرویس خارج می‌شود.

به گزارش رویترز، «یان گرونلوند» یکی از مدیران ارشد شرکت انرژی فنلاند گازگرید، امروز (یکشنبه) به رویترز گفت: اصلاً نمی‌خواهم درمورد علت افشای اطلاعات گمانه‌زنی داشته باشم.

وی افزود: عرضه گاز ثابت است و اقداماتی برای جداسازی خط لوله برای جلوگیری از خروج گاز بیشتر انجام شده است.

گرونلوند گفت: این خط لوله که بسته به نیاز می‌تواند در هر دو جهت جریان داشته باشد، در زمان بروز خطا روزانه حدود ۳۰ گیگاوات ساعت گاز از فنلاند به استونی منتقل می‌کرد.

شرکت گازگرید اعلام کرد: انتقال گاز در حال حاضر از طریق ترمینال LNG شناور Inkoo ایمن شده است.

این شرکت فنلاندی در وب‌سایت خود اعلام کرد: «افت غیرمعمول فشار اولین‌بار قبل از ساعت ۲ بامداد به وقت محلی (۱۱ شب به وقت گرینویچ) توسط مهندسان و اپراتور‌های گازگرید از الرینگ استونی مشاهده شد.»

خط لوله اتصال بالتیک به طول ۴۸ مایل (۷۷ کیلومتر) اینکو را در فنلاند و شهر بندری پالدیسکی استونی و در سراسر خلیج فنلاند (بخشی از دریای بالتیک که در آب‌های روسیه به سمت بندر سنت پترزبورگ امتداد می‌یابد) عملیات تجاری خود را در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد.

الرینگ اشاره کرده است که هرگونه کمبود در عرضه آن با گاز لتونی تقویت خواهد شد.

در سپتامبر سال گذشته، خطوط لوله نورد استریم که گاز بین روسیه و آلمان را در دریای بالتیک انتقال می‌داد، دچار انفجار‌های زیر آب شد که منجر به ۴ نشت شد. این حوادث که حل نشده باقی مانده، توسط مقامات به عنوان خرابکاری در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار