انتقاد تند سناتور جمهوری‌خواه از پنهان کاری پزشک پیشین کاخ سفید

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا ضمن انتقاد از پنهان کاری پزشک پیشین کاخ سفید، خواستار زندانی شدن وی شد.

رند پال سناتور جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز، آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی پیشین کاخ سفید را به دلیل پنهان کاری درباره منشا ویروس کرونا، دروغگو خطاب کرد و مستحق زندانی شدن دانست.

تارنمای خبری هیل نوشت: این سناتور جمهوری‌خواه و پزشک آمریکایی در اظهاراتی گفت که آنتونی فائوچی مشاور ارشد پیشین کاخ سفید باید زندانی شود.

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه خبری فاکس نیوز که پرسید: شما معتقدید که آنتونی فائوچی مستحق زندان است؟ گفت: «بی برو و برگرد باید زندانی شود».

پال پیش از این هم انتقادات تندی علیه فائوچی مطرح کرده بود از جمله اختلاف بر سر منشا ویروس کرونا در جریان همه گیری کووید-۱۹ و واکسیناسیون علیه این بیماری. وی معتقد است که پزشک معتمد کاخ سفید درباره منشا ویروس کرونا به کنگره دروغ گفته است.

پال در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد: «ما اکنون مدرک داریم، ایمیل‌های او را داریم».

وی سپس ادامه داد: «فائوچی در انظار عمومی می‌گوید که اگر شما باور دارید که این ویروس منشا آزمایشگاهی دارد، شما یک نظریه‌پرداز توطئه و دیوانه هستید. اما در نشست‌های خصوصی نسبت به آزمایشگاهی بودن این ویروس اعلام نگرانی می‌کند.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: به همین دلیل ما پرونده فائوچی را به مریک گارلند دادستان کل ارجاع داده ایم، هرچند دادستان کل هم به دلایل حزبی مسئولیت را زیر پا گذاشته و در حال حمایت از این پزشک است.

فائوچی در ماه مارس (اسفند) به درخواست‌ها برای پیگرد قانونی خود درخصوص منشا ویروس کرونا پاسخ داد و گفت: «هیچ پاسخی به این دیوانگی وجود ندارد. من را برای چه محاکمه کنید؟ آن‌ها راجع به چه چیزی صحبت میکنند؟ کاش می‌توانستم بفهمم آن‌ها درباره چه حرف می‌زنند. گفتن چنین چیزی منطقی نیست و در واقع غیرمسئولانه است».

دونالد ترامپ نیز در دوران ریاست جمهوری خود اتهامات بسیاری علیه فائوچی مطرح کرد. وی به ویژه در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ فائوچی را به پنهانکاری درباره حقایق مربوط به همه گیری کووید-۱۹ متهم کرد و او را فردی "ابله" و "فاجعه" خطاب قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار