سند بیش از هزار هکتار از زمین‌های ملی فیروزکوه به‌نام دولت صادر شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از صدور و دریافت سند تک برگی برای بیش از هزار هکتار زمین ملی در شهرستان فیروزکوه به نام دولت خبر داد.

رضا بیانی روز سه شنبه در این باره گفت: مالکیت دولت با دریافت سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۱۶ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۴۷۶ متر مربع در پلاک آهنک شهرستان فیروزکوه با همت رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) تثبیت شد.

وی اظهار داشت: با دریافت سند زمین‌های ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می‌شود از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه‌های ملی و بیت المال جلوگیری شده و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی کاهش می‌یابد.

این مسئول از هموطنان درخواست کرد، با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کرده و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴و سامانه ۱۳۹به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

قانون جامع حدنگار (کاداستر) در سال ۱۳۹۳ با هدف مبارزه با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و حفظ بیت المال و منافع دولت در مجلس تصویب شد.

این قانون، شامل مجموعه فعالیت‌های تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهائی و به‌روزرسانی آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار