کمک ۱۵۴ میلیارد ریالی مردم همدان به نیازمندان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال صدقه از صندوق‌های صدقات استان همدان جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

غلامرضا مجیدی گفت: مبلغ صدقات جمع آوری شده در مدت زمان مشابه پارسال را ۱۱۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ امسال با رشد ۳۲ درصدی همراه است.

اوافزود: این میزان کمک نقدی خیران از تعداد ۱۹۵ هزار و ۳۳۵ صندوق بزرگ معابر و اماکن و صندوق کوچک و کمک موردی در استان جمع آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: میزان زکات جمع آوری شده در ۶ ماهه نخست امسال ۲۸۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال در مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

مجیدی تاکید کرد: ۷۰ درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان و اموری شامل تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، تحصیل، کمک معیشت و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و ۳۰ درصد مابقی نیز برای اجرای طرح‌های عمرانی عام المنفعه از قبیل کتابخانه، حسینیه، خانه عالم، مسجد، مدرسه، پُل و راه روستایی هزینه می‌شود.

مجیدی از رشد ۴۸ درصدی اکرام ایتام خبر داد و گفت: در این خصوص ۴۰۲ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال گذشته جمع آوری شده و امسال در همین مدت ۵۹۴ میلیارد ریال رسیده است.

او با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی گفت: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون شماره گیری کد #۰۸۱*۸۸۷۷* در تلفن همراه، شماره کارت ۷۷۷۷-۹۱۷۷-۹۹۷۵-۶۰۳۷ و کد QR نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هزار و ۷۸۳ پایگاه ثابت و سیار برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در این استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‌ها راه اندازی شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها از ۱۵ مرداد آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه در این استان ادامه دارد 
او گفت: این مقام مسوول ادامه داد: حدود ۱۷ هزار دانش آموز و هزار دانشجو و طلبه زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.