درخواست آلمان از باکو:

به ناظران بین‌المللی اجازه ورود به قره‌باغ را بدهید

در پی مهاجرت یک چهارم از جمعیت قره‌باغ کوهستانی به ارمنستان، آلمان خواستار ورود ناظران بین‌المللی به این منطقه شد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان از جمهوری آذربایجان خواست تا به ناظران بین‌المللی اجازه ورود به منطقه قره باغ کوهستانی را بدهد.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه آلمان همچنین از افزایش کمک‌های بشردوستانه به منطقه قره‌باغ خبر داد و گفت: «من تصمیم گرفتم بار دیگر کمک‌های بشردوستانه آلمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهم و بودجه اضافی را برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از ۲ به ۵ میلیون یورو افزایش دهم».

گفتنی است، قره باغ کوهستانی یک منطقه خودمختار در آذربایجان تحت حکومت اتحاد جماهیر شوروی بود. این منطقه پس از شش سال جنگ جدایی طلبانه که در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید، تحت کنترل نیرو‌های قومی ارمنی با حمایت ارتش ارمنستان قرار گرفت. با این حال، در جنگ دیگری در سال ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از قره‌باغ کوهستانی را تصرف کرد و مناطق اطراف را که قبلاً از دست داده بود، کاملاً پس گرفت. 

تنش‌ها بین جدایی طلبان ارمنی ساکن قره‌باغ و باکو بار دیگر در ماه‌های اخیر بالا گرفت و در نهایت ارتش جمهوری آذربایجان نیرو‌های جدایی طلب را در یک حمله ۲۴ ساعته شکست داد و مقامات قره‌باغ را وادار کرد که با کنار گذاشتن سلاح‌ها و «ادغام مجدد» قره باغ کوهستانی به جمهوری آذربایجان موافقت کنند. از آن زمان تقریباً یک چهارم جمعیت قره باغ کوهستانی به کشور ارمنستان گریخته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۸:۳۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
جمهوری آذربایجان آتش‌بس قره‌باغ را نقض کرد
تجاوز جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی ثابت کرد و نشان که جمهوری آذربایجان به دنبال مذاکره و گفت وگو با ارمنستان نیست و از سال 1991 تاکنون هم نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۱۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
ترکیه و اسرائیل در حمله به در منطقه قره‌باغ کوهستانی دست داشته‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
شما اگر حقوق بشر برایتان مهم بود موقع قتل عام خوجالی اونجا بودید نه الان .یاشاسین اذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
خانم که باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
باکو خبر داد؛ کشته شدن 192 نظامی جمهوری آذربایجان در عملیات در قره‌باغ
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد ۱۹۲ نظامی این کشور در جریان عملیات «ضد تروریستی» اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی کشته شدند.
۱۱:۰۶ ۱۴۰۲-۷-۵
آخرین اخبار