ادامه روند خروج ارامنه از قره باغ

آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۳ هزار ارامنه منطقه قره باغ را ترک کرده اند.

پس از آتش بس جمهوری آذربایجان و توافق صلحی که با گروه‌های مسلح در منطقه قره باغ بسته شد، در نهایت جمعیت ۱۲۰ هزار نفری ارامنه در این منطقه تصمیم گرفت راهی ارمنستان شود. با این حال، مقامات غربی در این زمینه از باکو خواسته اند به حقوق اقلیت در این منطقه توجه کنند. 

به گزارش سی ان ان، براساس اعلام آمار‌های رسمی از ۲۴ سپتامبر که توافق میان دو طرف برای خروج ارامنه از قره باغ اجرایی شده است تاکنون به طور رسمی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن از این منطقه خارج شده و خود را به ارمنستان رسانده اند. 

اکنون کمبود مواد غذایی در منطقه به شدت احساس می‌شود به طوری که پناهجویانی که خود را به ارمنستان رسانده اند از نبود مواد خوراکی در رنج بودند. 

همچنین به دلیل ازدحام جمعیت در روند خروج، مردم ساعت‌ها در پمپ‌های بنزین معطل می‌شوند. آمار‌های جدید از انفجاری که در یک پمپ بنزین در منطقه قره باغ رخ داده نشان می‌دهد ۲۰ نفر در این حادثه کشته و ۲۹۰ نفر زخمی شده اند. 

سامول شهرامانیان، رئیس منطقه خودخوانده آرتساخ در قره باغ در این باره می‌گوید: تمامی ارامنه این منطقه تصمیم به ترک این منطقه و مهاجرت به ارمنستان گرفته اند. الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان می‌تواند داستان سرایی کرده و بگوید ببینید چقدر ارمنی در قره باغ باقی مانده اند! اما حقیقت این است که حتی فقیرترین مردم منطقه نیز تصمیم به مهاجرت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۸:۳۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
جمهوری آذربایجان آتش‌بس قره‌باغ را نقض کرد
تجاوز جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی ثابت کرد و نشان که جمهوری آذربایجان به دنبال مذاکره و گفت وگو با ارمنستان نیست و از سال 1991 تاکنون هم نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
این ارمنستان عجب رویی داره با اینکه قره باغ خاک آذربایجانه و دولت آذربایجان مشکلی با ماندن ارامنه اونجا نداره ولی بازهم ادعای مالکیت دارن و مظلوم نمایی میکنن قره باغ خاک اسلام هست که به زور تصاحب کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
الهام علیف سر انجام به سزای این همه ظلم و ستم که در حق اقلیت ها روا میدارد خواهد رسید . دنیا دار مکافات عمل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
هر کی ظلم کنه قبل از آخرت در این دنیا هم به سزای اعمالش میرسه همچنانکه داریم با چشم خودمون می‌بینیم اونایی که ظلم کرده بودن به چه سرنوشتی دچار شدن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۵۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
واقعا جای تأسف داره از این همه کینه نسبت به ترک ها و ندیدن واقعیت
آخرین اخبار