طرح اشتغال دانشجویان اجرایی شد

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌غربی طرح توسعه اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان را اجرایی کرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گفت: اجرای طرح تاد به عنوان یک طرح توسعه‌ای کاری دانشجویان و واحد‌های تولیدی در استان آغاز شد و در اجرای آن کمیته های تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

رسول خداوردی وند کشتیبان افزود: "تاد" در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اجرا می‌شود و بر اساس نیازسنجی کارفرمایان واحد‌های صنعتی نیازمند نیروی کار ماهر و اشتغال‌آفرینی دانش‌آموختگان و دانشجویان این آموزشکده با برگزاری دوره‌های مهارتی تکمیلی پایه‌ریزی شده است.

وی  با تاکید بر رویکرد توسعه و اشتغال‌زایی این دانشگاه اظهار کرد: طرح توسعه اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان با فرآیند قرارداد محوری آغاز و در حال احصای دانشجویان و عقد قرارداد با واحد‌های صنعتی و تولیدی هستیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص عنوان گذاری سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: جهش تولید، کلیدواژه اصلی در این فرآیند است که دانشگاه با نگاه تکلیف محوری درصدد احصا و مطالعه تکمیلی است.

خداوردی وند کشتیبان ادامه داد: جهش تولید نیاز به منابع انسانی و تامین آن دارد و از این رو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با تربیت تکنسین ماهر تولید سرمایه‌های منابع انسانی جهش تولید را تحویل جامعه می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح تاد در استان برای اولین بار در حال اجراست، افزود: در این طرح با ۵۹ واحد تولیدی در حال عقد قرارداد و تکمیل قرارداد هستیم تا بر اساس نیاز آن‌ها تکنسین‌های ماهر برگرفته از دانشجویان این دانشگاه برای ایجاد اشتغال تامین شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: بر همین اساس برای یک هزار و ۳۰۰ نفراز دانشجویان فارغ‌التحصیل شغل ایجاد می‌شود و در صورت موفقیت، قابل تمدید خواهد بود.

اشتغال ۷۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در بازار کار

خداوردی وند گفت: ۷۰ درصد از دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای استان در بازار کار مشغول به کار هستند علت این امر هم آموزش عملی بیش از ۷۰ درصد دروس در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی ۴ دانشکده فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد و ۲دانشکده در ماکو و میاندوآب در حال تاسیس هستند، تصریح کرد: در مجموع در حال حاضر ۶ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در چهل رشته فنی وحرفه‌ای در مقاطع کاردانی و کارشناسی  و باهدف تربیت تکنسین ماهر در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.