جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در ارومیه برگزار می شود

سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی روز‌های ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه امسال با حضور بیش از ۹۰۰ مهمان در ارومیه برگزار می‌شود.

رضا ابراهیمی ادامه داد: آذربایجان غربی همزمان میزبان کنفرانس وحدت اسلامی در تاریخ ۱۸ مرداد ماه سال‌جاری با حضور یک هزار و ۱۰۰ نفر علمای شیعه و سنی از ده کشور‌  و شخصیت‌های داخلی است، که کشور‌های روسیه گرجستان عراق ترکیه و سوریه از جمله کشور‌های شرکت کننده در این کنفرانس هستند.

وی اظهار کرد: ۷۰ مهمان خارجی از ۱۰ کشور جهان مهمان اجلاسیه وحدت اسلامی هستند و ۲۰۰ نفر مهمان ویژه داخلی از پنج استان کشور نیز در این اجلاسیه حضور دارند.

ابراهیمی در ادامه به تاثیر این رویداد‌ها در استان اشاره و عنوان کرد: برگزاری این رویداد‌ها فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کم نظیر آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف است.

نماینده دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی نیز در جلسه هماهنگی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: دانشجویان در ۴۰ رشته در این جشنواره شرکت دارند.

امیر ایرانی یادآور شد: داوری آثار ارسالی در ۳۰ رشته بعد از رقابت ۲۵۰ نفر به صورت انلاین به اتمام رسیده و برگزیدگان ۱۰ رشته باقی مانده در بخش اوایی نیز از ۱۵ مرداد بعد از داوری مشخص و در آئین اختتامیه اعلام می‌شود.

به گفته وی، ۸۰ داور کشوری در این جشنواره حضور داشته و داوری و بررسی آثار را بر عهده دارند.

در این جلسه، اعضای کمیته برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در ارومیه اقدامات انجام شده در حوزه خود برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره را ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.