تکلیف کهف الشهدای بیرجند چه می‌شود؟

زمزمه‌هایی از به مزایده گذاشتن زمین‌های مدرس ۳۲ بیرجند که مکان کهف الشهدا است به وسیله سازمان املاک و اموال بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به گوش می‌رسد.

نوفرستی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازمانی در بنیاد شهید تحت عنوان سازمان اموال و املاک وجود دارد که مستغلات بنیاد شهید را تمشیت می‌کند ، زمین‌ها و ساختمان‌های  راکد را مولدسازی و یا تعیین تکلیف می کند که بحث واگذاری زمین‌های کهف الشهدای بیرجند دیروز به اطلاع ما رسید.

او افزود: کار در حال پیگیری از طریق مسئولین ذیربط است و استاندار و سایر مسئولین پیگیر رفع و حل این موضوع هستند.

نوفرستی بیان کرد: مولد سازی در مورد زمین‌های راکد باید اجرا شود در حالی که زمین‌های کهف الشهدا در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شود و خواسته‌ی خانواده شهدا برای واگذار نشدن این زمین‌ها به حق است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: در گذشته در بنیاد شهید به جای اینکه در آن مکان مولد سازی شود و سازمان بنیاد شهید در آنجا بنا شود، در سایت اداری این سازمان ساخته شده است که رفت و آمد برای خانواده‌های شهدا خصوصا آن‌هایی که کهولت سن دارند دشوار است و پیگیر این هستیم تا با ارائه طرح، در زمین‌ها ساختمان جدید تاسیس شود.

تبدیل وضعیت ۹۰۰ ایثارگر در استان

نوفرستی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: بحث تبدیل وضعیت کاری ایثارگران در این دولت اقدامی بود که به نحو احسن انجام شد.

او افزود: از ابتدای دولت فعلی تاکنون ۹۰۰ ایثارگر تبدیل وضعیت شده اند.

نوفرستی بیان کرد: اعتبارات اختصاص داده شده به استان برای مرمت و بازسازی و گلزار شهدای در استان به اندازه اعتبارات در ۱۵ سال قبل بوده است و به وسیله آن کار مرمت ۱۲ گلزار شهدا در استان در حال انجام و تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد بحث‌های درمانی نیز ۳۷ هزار عائله بنیاد شهید شامل شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنان تحت پوشش بحث‌های درمانی قرار می‌گیرند و پزشکانی نیز برای اطلاع از وضعیت خود افراد به منزل شان رفته و در صورت نیاز به پزشکان متخصص در استان، استان‌های دیگر و یا حتی در برخی مواقع به خارج از کشور هم ارجاع داده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار