بی توجهی به ماده ۱۰۵ قانون کار عواقب وخیمی به دنبال دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ماده ۱۰۵ قانون کار به بازرسی در محل شغلی با هدف پیشگیری از وقوع حوادث اشاره دارد که بی توجهی به آن عواقب وخیمی را به دنبال خواهد داشت.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: این قانون، از بازرسان خواسته در صورتی که هنگام بازرسی احتمال وقوع حادثه و یا بروز مشکلی وجود داشته باشد، بلافاصله موضوع به صورت کتبی به کارفرما یا نماینده او و نیز به رییس مستقیم اداری اطلاع داده شود.

وی افزود: براساس این قانون، بازرسان اداره کار بایستی در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی نسبت به عوامل حادثه ساز حساس شده و در رفع آن را از کارفرما و مدیر مربوطه مطالبه داشته باشند.

علیمی تاکید کرد: بی توجهی به عوامل حادثه ساز در محیط کار در مرحله نخست جان و سلامت کارگر را به خطر انداخته و در مرحله بعدی می‌تواند عواقب خطرناکی را نیز برای محیط به دنبال داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه پیشگیری از وقوع حوادث یک امر ضروری به شمار می‌رود، اظهار کرد: در این قانون حتی تعطیلی محل کار نیز پیش بینی شده و دستور رفع تعطیلی در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار، کارشناس بهداشت حرفه‌ای و یا کارشناسان دادگستری رفع نواقص و معایب را تایید کنند.

علیمی خاطرنشان کرد: یک محیط کار باید از لحاظ ایمنی آماده انجام هرگونه فعالیت باشد و به همین لحاظ نبایستی اجازه دهیم غفلت و یا نادیده گرفتن مسایل مهم ایمنی برای جان کارکنان و محیط اطراف کارگاه ها، مخاطره برانگیز باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.