هشدار وزارت خارجه هند به اتباع خود درباره سفر به کانادا

دهلی نو اعلام کرد: در پی فعالیت‌های ضدهندی در کانادا، شهروندان ما باید در سفر به این کشور هوشیار باشند.

روابط میان هند و کانادا در پی اتهاماتی که اوتاوا علیه دهلی نو مطرح کرد طی روز‌های اخیر تیره و تار شده است. اخراج یک دیپلمات کانادایی و یک مقام اطلاعاتی هند از سوی دو کشور تنها بخشی از تبعات این موضوع بوده است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت امور خارجه هند امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای به اتباع هندی مقیم کانادا و نیز کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند، هشدار داد با توجه به تشدید فعالیت‌های ضدهندی و خشونت‌های ناشی از تنفر که از منظر سیاسی مورد عفو قرار می‌گیرد، هوشیار باشند. 

در این بیانیه، وزارت خارجه هند از شهروندان خود خواسته است از سفر به مناطقی از کانادا که شاهد چنین خشونت‌هایی بوده، اجتناب کنند. همچنین اتباع هندی در کمیسیون عالی هند در اوتاوا و یا کنسولگری هند در تورنتو و ونکوور نام خود را به منظور اطمینان از دسترسی به آن‌ها در مواقع ضروری ثبت کنند. 

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که دولت هند اقدام به اخراج یک دیپلمات ارشد کانادایی از این کشور به اتهام مداخله مشکوک کانادا در امور داخلی هند و دخالت در فعالیت‌های ضدهندی کرد. 

آتش اختلافات میان دو کشور از آنجا شعله ور شد که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هند را متهم به دست داشتن در ترور رهبر سیک‌های جدایی طلب این کشور در کانادا کرد؛ موضوعی که دهلی نو آن را اتهامی مسخره و بی‌ارزش خوانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار