کارآموزان وکالت آذربایجان غربی قسم یاد کردند

کارآموزان وکالت آذربایجان غربی قسم یاد کردند ضمن رعایت عدالت مدافع از حق باشند.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در آیین تحلیف ۸۸ نفر از کارآموزان وکالت قبولی سال ۱۳۹۹ کانون وکلای دادگستری استان که ظهر امروز برگزار شد با تبریک حلول ماه ربیع الاول، به جدی گرفتن دوره کارآموزی، هم از سوی وکلای کارآموز و هم اساتید تاکید کرد و گفت: که بحث‌های تئوری در دوره کارآموزی جنبه عملی و کاربردی به خود می‌گیرد، از این رو توجه به دوره کارآموزی وکالت بسیار مهم می‌باشد.

ناصر عتباتی از برگزاری دوره قضائی برای پذیرفته شدگان در آزمون قضاوت برای اولین بار در استان خبر داد و بیان داشت در این دوره از ظرفیت علمی قضات و وکلای مجرب استان بهره گرفته می‌شود تا بار علمی این دوره افزایش یابد.

مقام ارشد قضایی استان به جایگاه مقدس احقاق حق نیز اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین وظیفه قاضی و وکیل، حفظ جایگاه مقدس احقاق حق است و این دو در اجرای عدالت شان و مقام بالایی دارند.

وی افزود: قاضی و وکیل باید اطمینان حاصل کنند و باور داشته باشند که با همدیگر و به مانند دو بال فرشته عدالت می‌توانند در اجرای عدالت و احقاق حق درست عمل کرده و نتیجه مطلوب حاصل گردد.

رئیس شورای قضایی استان به تقویت مبادلات علمی بین کانون وکلاء و دادگستری نیز تاکید کرد و اظهار نمود: باید وکالت‌ها تخصصی شوند همانگونه که شعب در دادگستری تخصصی شده است و این نیاز جامعه حقوقی و قضایی است.

عتباتی می گوید: بسیاری از مشکلاتی که مردم در مبادلات حقوقی خود با آن مواجه می‌شوند حاصل عدم آگاهی از مسائل پیچیده حقوقی است، از این رو باید فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود و در کنار مجموعه‌های کسب و کار، مردم ملزم به استفاده از وکیل شوند تا پرونده‌های آن‌ها در دادگستری به سرانجام مطلوب برسد، چرا که طرح شکایت و دعاوی توسط افراد غیر متخصص موجب می‌شود طرفین نتوانند حق و حقوق خود را استیفاء کنند.

عتباتی وکلای جدید را به رعایت چارچوب‌های قانونی و نظم و انضباط کاری و حرفه‌ای توصیه کرد و گفت: حقوقدانان باید نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر مقید به رعایت قوانین و مقررات باشند.

شایان ذکر است در پایان، ۸۸ نفر از وکلای جدید کانون وکلای دادگستری استان آیین تحلیف را بجا آورده و کار وکالت خود را رسماً از امروز آغاز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.