دیپلمات سابق آمریکا به سه سال حبس محکوم شد

فرستاده پیشین آمریکا به دلیل سوءاستفاده از موقعیت خود برای منافع شخصی به سه سال حبس محکوم شد.

«ریچارد اولسون» سفیر سابق آمریکا در پاکستان و امارات متحده عربی، پس از آنکه سال گذشته به سوء استفاده از مقام خود برای منافع شخصی‌اش اعتراف کرد، اکنون به ۳ سال حبس محکوم شده است.

اولسون، ۶۳ ساله، در ژوئن ۲۰۲۲ در دادگاه به اتهام اظهارات نادرست و نقض قوانین مربوط به لابی کردن دولت آمریکا به نمایندگی از یک کشور خارجی، اعتراف کرد. این مقام سابق وزارت امور خارجه که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به عنوان نماینده آمریکا  در پاکستان خدمت می‌کرد، متهم به کمک به دولت قطر برای اعمال نفوذ بر قانونگذاران آمریکایی شده بود.

در بیانیه‌ای از دولت آمریکا آمده است: «قانون آمریکا هر مقام ارشد متهم- مانند اولسون- تا یکسال پس از ترک سمت خود از نمایندگی یک دولت خارجی در برابر هر آژانس فدرال یا کمک یا مشاوره به یک نهاد خارجی به قصد تأثیرگذاری بر دولت منع می‌کند.»

همچنین در ادامه تاکید شد: «اولسون گام‌های متعددی برای پنهان کردن این فعالیت‌های غیرقانونی، از جمله حذف ایمیل‌های مجرمانه و دروغ گفتن به اف‌بی‌آی در طول یک مصاحبه ضبط‌شده، انجام داده است.»

دفتر دادستانی آمریکا گفت که اولسون از یک تاجر پاکستانی-آمریکایی که در اسناد دادگاه به عنوان «شخص ۱» نامیده می‌شود، منافعی شخصی را پذیرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار