نیکی:

تورم اروپای غربی را ویران می‌کند

برآوردهای شاخص بورس توکیو نشان می‌دهد که تورم در اروپای غربی در حال افزایش است و این افزایش اقتصاد آن را ویران می‌کند.

بر اساس گزارش نیکی (شاخص بورس توکیو)، تورم در اروپای غربی همچنان در حال افزایش است و قیمت‌های مصرف کننده ماهانه بیش از ۱۴ درصد در انگلیس و بیش از ۱۰ درصد در آلمان افزایش یافته است.

به گزارش راشاتودی، نیکی (Nikkei) اعلام کرد که برخی از خرده‌فروشان قیمت‌ها را باتوجه به هزینه‌های اساسی خود، افزایش داده‌اند.

نیکی ۲۲۵ یا شاخص نیکی یکی از شاخص‌های بازار سهام توکیو است. نیکی عملکرد ۲۲۵ شرکت بزرگ دولتی در ژاپن را از طیف گسترده‌ای از بخش‌های صنعت اندازه‌گیری می‌کند.

این مرکز تخمین زد که تقریباً ۵۰ درصد از افزایش قیمت‌ها در منطقه ناشی از انتقال هزینه‌های بیشتر توسط شرکت‌های محلی به مصرف کنندگان است. به دلیل اینکه افزایش قیمت‌ها از رشد دستمزد‌ها پیشی گرفته است، مصرف در سراسر منطقه اروپای غربی کاهش یافته است.

نیکی به تجزیه و تحلیل نتایج سالانه ۷۰ شرکت خرده فروشی و تولید مواد غذایی اروپایی توسط مشاور مدیریت الیور وایمن اشاره کرد. 

طبق گزارشات، EBITDA مطلق (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک کالا‌ها و استهلاک دارایی‌های نامشهود) در خرده‌فروشان مواد غذایی ۱۱ درصد و در تولیدکنندگان ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن (۲۰۲۱)، افزایش یافته است و افزایش درآمد بیشتر باعث این رشد شده است.

«یورو نیوز» هم پیش از این گزارش داده است نتایج مطالعات نشان می‌دهد قدرت خرید اروپایی‌ها در عرض سال‌های اخیر افت پیدا کرده و اکثریت آن‌ها را مجبور به کم کردن وعده‌های غذایی و گزینه‌های مالی آن‌ها را پیچیده کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
خدارو شکر ... چوب خدا صدا نداره !!!
آخرین اخبار